Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 1216 ggr
cissi_1993
2018-03-05 12:01

Dehär med feber?

ligger nu nerbäddad "utan" feber men med hög kroppstemperatur. 

jag har i vanliga fall en temperatur i munnen på ca 35c och nu har jag 37c räknas det som att jag har feber?   något är ju helt klart fel i min kropp och jag mår pyton men jag har inte feber?? 

hur tänker men när man är låg  i tempen i vanliga fall och bara blir "normal" när men är sjuk?

Annons:
Sparven88
2018-03-05 12:13
#1

Jag har samma problem. Jag har också låg temp i vanliga fall, och när jag har 37.5-38 så känner jag mig rätt sjuk.. Min erfarenhet är att läkarna anser att alla har samma normaltemp och att således alla som har under 38 grader inte har feber. Jag har varit flertalet gånger hos läkaren och de tempat mig och ansett att jag inte har feber. Försökt förklara för dem att jag har låg normaltemp, men utan att de lyssnar. Du har ju 2 grader över ditt normala, så det är ju helt klart feber. Säg en som har 37 i normaltemp, då hade tempen varit 39 grader.

Surpan
2018-03-05 12:28
#2

Jag tror inte att din normala kroppstemperatur är 35 grader om du är frisk, att ta temperaturen i munnen är inte så tillförlitligt. Testa att ta temperaturen på något annat sätt. Skulle du ha en kroppstemperatur på 35 grader så kan det vara så att du tex har hypotyreos.

Men gällande febern, är det superviktigt att veta om man har feber eller inte tänker jag? Känner du dig sjuk så ska du såklart vila och ta det lugnt oavsett feber tänker jag.

/Surpan

cissi_1993
2018-03-05 14:08
#3

nej jag har ju inte 35 men det är de jag har i munnen när jag mår bra med min termometer. jag antar att jag skulle få högre om jag tex valde att ta i rumpan. grejen är den att det är så mycket lättare att säga "Jag är sjuk, jag har feber" en att säga jag mår inte bra när man ska sjukanmäla sig på jobbet.

Surpan
2018-03-05 14:13
#4

#3 Ja jo, men känner du dig febrig så säg att du har feber bara. 🙂

/Surpan

cissi_1993
2018-03-05 14:19
#5

provade att ta i rumpan för att se skillnaden och då var det 0,9  högre där så antagligen kan man säga att jag i normalfall ligger på 35,9 och nu ligger jag på 37,9 så är kanske skälva graderna stämmer mer

[Thiah]
2018-03-08 18:01
#6

Jag brukar bara vagt säga över 38 om dom frågar. Vi är alla lågtempare här hemma och det känns fort om det börjar Stiga.

Annons:
Upp till toppen
Annons: