Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 2261 ggr
sali
3/2/18, 10:27 AM

Knöl i bröstet

Hej jag har varit på bröstmottagningen och dom har börjat utreda en knöl, togs mamografi, ul fin och mellanåls biopsier, jag undrar om någon vet vad det här dom skrivit betyder för jag hittar absolut ingenting när jag söker ! ”intraduktal process?) (III-IV)” Tacksam för svar !

Annons:
Maria
3/2/18, 11:55 AM
#1

Jag tror att det handlar om någon tillväxt i mjölkgångarna.

Men du ska ju absolut få prata med någon om detta uttalande och inte behöva söka själv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ary
3/3/18, 12:05 PM
#2

Frågetecknet talar ju om att det är en frågeställning, att de inte vet om det är det. Jag har googlat loss totalt och eftersom det är helg tänkte jag tala om att det isf (om det nu ens är det du har)handlar om godartade celler och man tar bara bort knöl/knölarna lokalt. Så ingen cancer.

Man får söka på "intraduktal process". Allt verkar verkar vara på engelska.

Här är en länk. https://www.cancer.org/cancer/breast-cancer/non-cancerous-breast-conditions/intraductal-papillomas.html

sali
3/15/18, 9:33 PM
#3

Har fått veta att det är en absess och fått pencillin nu i tio dagar sedan ultraljud och mamografi igen om en månad!

Maria
3/16/18, 5:59 AM
#4

Vad bra att man håller koll på dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ary
3/16/18, 4:43 PM
#5

Men vad bra! 🙂

MonicaLagerquist
3/16/18, 6:47 PM
#6

Håller tummarna för att UL ser bra ut efter avslutad PC kur

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
sali
3/16/18, 10:32 PM
#7

Tack hörrni ! Jag är fortfarande lite rädd för som dom säger är att det ÄR en absess men det är något som är lustigt samtidigt, det stämmer inte riktigt :( Reagerade dessutom på pencillinet igår med klåda, han ta tre tabletter till innan jag insåg att det var det så fick byta sort idag :/

Upp till toppen
Annons: