Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2859 ggr
malinmagnusson
2/27/18, 6:52 PM

Tryck över bröstet efter förkylning?

Jag förstår att man måste genomgå ett EKG för att få veta om det är något med hjärtat men då personen det gäller vägrar söka hjälp i vården känner jag mig maktlös.

Min sambo har varit förkyld (influensa?) i en vecka och haft värk i kroppen + feber. Men han är så gott som återställd nu. Återstår lite hosta och snuva, men helt klart på bättringsvägen. I eftermiddag när han kom ut ur duschen sa han att han hade tryck över bröstet. Jag frågade om han känt av det tidigare men nej det hade han inte. Värken han tidigare haft i kroppen kändes på ett annat sätt sa han. Det här var mer som ett tryck. Så klart tänker jag direkt på hjärtat och jag ville skjutsa in honom men aldrig sa han. Det går väl över. Han la sig och vilade en halvtimme. Efter det känns det lite bättre sa han men fortfarande ett lätt tryck.

Han verkar inte ett dugg orolig själv utan menar att dör man så är det väl tänkt att man ska göra det men till någon läkare ska han då inte. Han är 45 år.

Vet någon om tryck över bröstet på något vis kan hänga ihop med förkylning/influensa och att det då är ofarligt?

Annons:
Maria
2/27/18, 7:47 PM
#1

Klart att man ska ta tryck över bröstet på allvar men samtidigt så har han ju haft en rejäl influensa med feber och hosta så det kan säkert ha ett samband.

Man måste ändå till läkare för att få klart svar på vad det kan vara.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
3/3/18, 3:52 PM
#2

Tycker det låter som att han har känningar från lungorna eller muskler i bröstområdet. Inte alls konstigt eftersom han varit sjuk. Eftersom detta är något nytt så borde det ju inte vara hjärtat?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Thiah]
3/3/18, 6:08 PM
#3

En följdsjukdom av influensan är lunginflammation och det kan ge tryck över bröstet.

Upp till toppen
Annons: