Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 848 ggr
SameButDifferent
2018-02-17 01:18

Nytt jobb och jag är JÄTTESJUK.

Jag har ÄNTLIGEN fått jobb, och jag är genomlycklig.
På intervjun frågade dom hur ofta jag var sjuk, och då sa jag nästan aldrig - vilket var sant, jag är en frisk människa.

SAMMA DAG som jag börjar jobba, blir hela min familj svårt sjuka. Feber, slemhosta, jag kan knappt gå för det är så illa. Jag mår illa och är yr såfort jag rör mig, och det ända jag gör när jag kommer hem från jobbet är att ligga i min säng under mitt täcke och skaka hysteriskt. När jag jobbar är det som om jag går i en dimma, och det är ett väldigt psykiskt ansträngande jobb. 

Jag har gått till arbetet och kämpat egenom, svalt hostan och försökt le, fast jag mår så dåligt att jag inte ens kan sova i stort sett när jag är hemma.

Jag trodde jag kunde kurera mig under helgen och har sovit hela fredagen sen jag kom hem, men jag vakna nu och kände att det kändes värre. Jag har t.om fått urinvägsinfektion.

Att vara sjukskriven första riktiga veckan på jobbet är inte ett alternativ.

HUR GÖR JAG FÖR ATT BLI FRISK SNABBARE?? Jag MÅSTE bli frisk.

Annons:
annia1
2018-02-17 02:08
#1

Det finns inga genvägar. Som det låter så är det inte bara en förkylning utan influensan. Så bara låta det ha sin gång.

Och har du fått urinvägsinfektion så kan du behöva antibiotika. Så bästa rådet är att ringa 1177 först och prata med dom och sen ev ringa vårdcentralen på måndag.

.

Calcifer
2018-02-17 03:03
#2

Som #1 säger kan du inte trolla dig frisk. Är du sjuk så är du. Visst, vila, mycket vätska, etc, är ju bra. Men sen måste det ta den tid det tar, vissa blir frisk efter några dagar för andra tar det längre tid. Med familj brukar det ju tyvärr vara så att det kan hålla i sig längre för man ger tillbaka det till varandra hela tiden. 

UVI kan gå över av sig själv men man kan även behöva antibiotika, innan det blir allvarligt. Går det upp i njurarna kan det bli direkt farligt; jag har själv varit där och det tog lång tid innan jag blev fri det för det hade gått så långt. Så ring 1177 och prata med dem, har UVIn inte gått över av sig själv på några dagar så kontakta vårdcentralen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
2018-02-17 07:29
#3

Jag förstår att du känner det jättejobbigt men ring din chef och tala om som det är och besök vin vårdcentral.

Går du till jobbet så smittar du ju andra dessutom och det tror jag inte din nya arbetsplats skulle uppskatta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ary
2018-02-22 11:14
#4

De har nog märkt att du var sjuk - på riktigt. Det får man inte sparken för.  Hoppas du har fått en läkartid.

Krya på dig. 🙂

[Devya]
2018-02-22 15:48
#5

Hur gick det?

Upp till toppen
Annons: