Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 780 ggr
wilmaalice
2018-01-26 22:47

Konstant illamående

Hej! Jag har ett problem som startade i somras, nämligen att jag mår illa konstant. Förut kom det mer i periodsvis med kanske tre månaders mellanrum och varade bara i tre veckor per omgång, men nu känner jag av illamåendet nästan hela tiden. En teori är att jag varit väldigt stressad och oroad det senaste halvåret pga gymnasievalet och utöver det så är jag en person som lätt blir stressad av andra saker såsom skolan. Jag har märkt att två av dessa perioder påbörjats när jag verkligen inte ville att den skulle göra det och därför var extra oroad och kände efter om jag hade ett illamående, vilket ledde till at jag tillslut mådde illa på riktigt. Jag har gått till läkaren och tagit blodprov men de visar inte att något är fel. Jag har fått en medicin för magkatarr men den funkar inte vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att magkatarr mer är smärta i magen och inte illamående (om jag förstått det rätt) Är det någon annan som har/har haft det här problemet och finns det något sätt att bota det/lindra det på? Tacksam för svar då detta verkligen är Något som begränsar mitt liv.

Annons:
Maria
2018-01-27 06:18
#1

Jag har haft magkatarr och illamående var det största problemet för mig.

Sedan kan det med all säkerhet hänga ihop med din stress och oro.

Jag tycker du ska söka vård igen eftersom din medicin inte hjälper. Har du gått ner i vikt också?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Novachan
2018-01-31 21:14
#2

Prostafen (receptfritt) kan man testa mot illamående, men inte säkert att det hjälper då det kanske inte hjälper mot alla typer av illamående - den är ju tänkt för "rörelse-illamående"

Upp till toppen
Annons: