Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 1430 ggr
sali
1/24/18, 9:46 AM

Ploppande känsla i benet

Hej, nåon som haft eller vet vad det beror på ? Har under längre tid haft väldigt ont i mitt vänstra ben, otaliga läkare och sjukgymnaster men ingen hittar orsaken men jag har som en ploppande känsla i benet, främst i vaden som kan liknas med en ”poppa popcorn” eller krälande känsla sedan en tid tillbaka och jag undrar vad den kan bero på ? Jag tycker även båda mina ben blivit ovanligt smala mot innan och har sedan i maj haft två kreatinkinas (ck) prover som varit förhöjda om det gör skillnad.

Annons:
Maria
1/24/18, 10:34 AM
#1

Kreatinin tar man för att kolla njurarna. Här kommer en länk.

Vad säger din läkare om ditt förhöjda värde. Ska man kolla vidare?

https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Undersokningar/Kreatinin/

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

sali
1/24/18, 2:41 PM
#2

Kreatininkinas är muskelenzym det har med nedbrytning av muskler att glra som kag förstått men jag förstår inte vad det innebär att det är förhöjt :( Jag fick en remiss till neurologen men dom skickade tillbaka den och ville avvakta ett halvår ca men jag vet inte varför eller om vad. Läkarna här är lite… svåra. Svårt att få konkreta svar så att säga.. Hag tror ju inte det är något farligt är bara fundersam över den poppande känslan.

Upp till toppen
Annons: