Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1417 ggr
strobii
1/17/18, 2:41 PM

smittad?

hej, 
jag har extrem kräk och magsjukefobi och har lite (läs: mycket) ångest just nu. 
jag var barnvakt till min brorsdotter tidigare idag och när jag skulle byta hennes blöja var det extremt mycket diarre, och eftersom hon går på dagis och det väl dessutom är nu vinterkräksjukan brukar vara igång så är jag självklart rädd att det är det hon har. 
kan jag ha blivit smittad när jag bytt hennes blöja? jag har såklart tvättat händerna jättenoga och jag har självklart inte heller haft dom i närheten av munnen. men kan jag ha blivit smittad utav att jag andats in något? :(

Annons:
Maria
1/17/18, 2:47 PM
#1

Är det vinterkräksjukan och du har bytt en blöja så är risken hög att smittas men frågan är ju om det ens är det.

Har den lilla varit illamående med kräkningar? Kanske är det bara vanlig diarré.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

strobii
1/17/18, 3:00 PM
#2

okej ._. 

hon är för liten för att kunna säga om hon mått illa, men hon har inte kräkts någonting. hon åt dock väldigt lite lunch. 
och ja det kanske kan vara något sånt också - har bara svårt att tänka logiskt när det finns minsta lilla risk för magsjuka haha :(

Upp till toppen
Annons: