Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1209 ggr
Pyttelite
1/16/18, 8:51 PM

Hon gjorde min dag!

Idag var det dags att gå till både tandhygienist och tandläkare.

Jag har på senare år fått andningsproblem vid den typen av undersökningar så jag mådde absolut inte bra innan.

En helt ny tandhygienist som var som en ängel - vilken skillnad och vad bra jag mår efteråt trots att jag måste tillbaka.

Har ni blivit positivt överraskad hos tandläkaren någon gång?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
DesK
1/16/18, 11:03 PM
#1

Åh, så roligt och bra för dig! Blir riktigt glad av det du säger. Själv har jag problemfria tänder och alltid haft tandläkare i bekantskapskretsen, förutom det senaste året, då jag fick upsöka en ny tandläkare, men inga större problem nu heller.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Loris M
1/16/18, 11:22 PM
#2

Faktiskt så upplevde jag precis samma sak förra veckan när jag skulle till en vanlig årlig kontroll. Jag tycker att det är obehagligt med att ta röntgenbilder och brukar spänna mig så de lyckas aldrig med att lägga in den där lilla plattan i munnen utan att det gör så fruktansvärt ont och skaver. 

Nu var det också en ny tandsköterska och jag sa att jag tycker att det är obehagligt och förklarade varför. Så hon tog extra tid på sig och hjälpte mig att slappna av i käkarna och guidade mig även hur jag skulle andas. Vi tog det nästan i slow motion, bit för bit tills det satt helt prefekt och inte gjorde ont alls. 🙂

Jag var så lättad och tackade henne för att hon var så förstående. Då blev hon glad. Tänk vad lite det krävs för att göra någons dag. 🙂

Maria
1/17/18, 10:30 AM
#3

Roligt att läsa.🙂

Själv har jag inte besökt tandläkare så många gånger så att jag ens kan jämföra.

Sista gången för några år sedan sökte jag akut då jag hade ont vid sidan av käken och jag hade behandlats med strålning i huvudet med en massa svamp i munnen som biverkning så jag trodde mina tänder hade "rasat".

Efter röntgen så visade det sig att man inte hittade någonting utan trodde att det var att jag bet ihop tänderna på natten.

Jag blev jätteglad och har inte varit hos tandläkare sedan dess men jag vet att det vore hög tid att kolla igen😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Pyttelite
1/17/18, 8:36 PM
#4

#1 Tyvärr gick min tandläkare i pension. Brukar  annars ta bort tandsten en gång om året. Tyvärr har andningsproblemen bara kommit till hux flux och då blir det bara värre när man redan inne tänker på hur jobbigt det ska bli.

#2 Det känns extra bra när någon vill en väl och inte bara vill bli klar med sitt jobb och gå hem.  Vilken duktig och förstående tandsköterska som du fick. Då känns det bra!

#3 Tyvärr är det ju så att man kan få in en del annan skit via tänderna så därför är det bra att kolla emellanåt annars blir det lätt som du säger att man går dit först när man har problem. Skönt att det inte var några andra problem du hade - räcker ju med att bli strålad.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Maria
1/19/18, 9:29 AM
#5

#4 Ja det är nog snart 5 år sedan jag var hos tandläkaren sist så visst borde jag gå men jag drar ut på det😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: