Annons:
Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 1647 ggr
Honestyisdead
2017-12-27 21:19

Att vaccinera

Mässling upptäckt i Göteborg. En av flera sjukdomar man kan vaccinera sina barn mot och som kan vara dödlig.

Ändå väljer vissa ****** att inte vaccinera. Det är tack vare vaccin många sjukdomar är näst intill obefintliga i många länder.

Det är för mig helt ofattbart dumt att strunta i det. Hoppas det blir obligatoriskt även här. Och att dom som inte är vaccinerade aldrig reser utomlands.

Annons:
Maria
2017-12-27 21:31
#1

Jag förstår heller inte detta. Att man som vuxen tar egna galna beslut men att utsätta sina barn för fara är helt obegripligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Vixxen
2017-12-27 21:35
#2

#TS Håller med fullständigt!

Lona
2017-12-27 21:55
#3

Foliehatt på… Många tror dessvärre mer på ”fakta” som de hittar i diverse Facebook-grupper än på seriös och dokumenterad forskning. Det sprids så mycket felinformation och folk verkar gå på vad som helst utan att ens tänka efter.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Thiah]
2017-12-30 10:16
#4

Förstår inte heller varför man inte väljer att följa allmänna vaccinationsprogrammet med sina barn. Däremot tar vi inte årligen influensa vaccinet.

OlgaMaria
2017-12-30 11:47
#5

Flera av de fall som konstaterats i Göteborg är hos personer som är vaccinerade. Oklart hur många. Det utreds. https://www.goteborgdirekt.se/nyheter/nya-masslingutbrottet-drabbar-aven-vaccinerade/repqlA!0TxpMQn2hPJzBGE9WIk9gg/ Hursomhelst kan vi inte påstå att vaccin löser alla problem eller ger ett tillräckligt skydd. Dödligheten pga mässling hade sjunkit till nästan noll INNAN vaccinet infördes, pga att fattigdom och näringsbrist sjunkit. Dessutom hade nästan alla mässling som barn vilket gav livslång immunitet. Ammande mödrar skyddade sina spädbarn och äldre och sjuka var naturligt immuna. Idag finns inte detta skydd vilket gör utsatta grupper, spädbarn, äldre och andra med nedsatt immunförsvar, väldigt sårbara om ett utbrott skulle ske. Och som vi vet från nu och tidigare ger inte vaccin något säkert skydd. Mässling ansågs vara en i stort ofarlig och vanlig barnsjukdom precis som vattkoppor. Givetvis är mässling farligt under vissa omständigheter men innan alla blev vaccinerade beskrevs mässling som en ofarlig barnsjukdom.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Pyttelite
2018-01-03 12:15
#6

Jag håller inte med dig om att konsekvenserna varit nästan lika med noll innan mässlingsvaccinet infördes. De som blivit skadade pga mässlingens framfart har inte blivit det pga näringsbrist eller fattigdom. Du sprider missvisande information! Mässlingen är en allvarlig sjukdom som kan ge livslånga handikapp / skador om det vill sig illa och drabbar såväl fattig som rik.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
OlgaMaria
2018-01-03 12:37
#7

#6 Det jag sa var dödlighet pga mässling och jag utgick från den här statistiken

http://media.vaccin.me/2012/10/uk-measles-1838-1978-vaccin.jpg

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
2018-01-03 12:43
#8

Tyvärr visar ju statistik på mortalitet inte alla de skador som har uppkommit på de som överlevt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
2018-01-03 12:47
#9

#8 Nej, det är sant.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Pyttelite
2018-01-03 12:59
#10

Precis och de hjärnskador man kan få är inte att leka med heller eller andra komplikationer som hör samman med insjuknandet.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: