Läkemedel, vitaminer & mineraler

Viktökning i samband med mediciner?

2017-12-18 20:59 #0 av: [nollsju]

Jag undrar vilka av mina mediciner som kan orsaka viktuppgång?
Jag äter just nu
Lyrica
Propavan
Imovane

Försöker nämligen gå ner i vikt nu och jag undrar om några av dom här medicinerna kan "hindra" det eller göra det svårare på nåt vis. Jag har inga problem med kosten, jag äter bra, dock motionerar jag inte så mycket. Men jag tänkte om jag inte skulle lyckas gå ner i vikt, om det kan bero på medicinerna eller om det är något annat som spökar... 
Vill helst inte sluta med några av medicinerna då jag mår bättre med dom än utan, så jag hoppas inte dom sabbar något. 

Anmäl
2017-12-18 21:16 #1 av: Maria

Det är ju sällan medicinerna i sig orsakar viktuppgång det är snarare hungern som kan öka och småsuget så försök att tänka på det.

/Maria

 

Anmäl
2017-12-18 22:09 #2 av: [nollsju]

Tänkte om det va nån biverkning eller så, men då borde det inte va några problem för jag har ingen ökad hunger

Anmäl
2017-12-19 10:01 #3 av: setfree

#0 Jag tar Lyrica och har inga biverkningar alls. Jag tar det mot nervsmärta.

Jag har inte gått upp i vikt. Jag tränar 5 dar i veckan och jag märker ingen påverkan. Mitt råd är att hitta rätt träning som du tycker är kul.

Anmäl
2017-12-19 10:24 #4 av: [nollsju]

Ja jag håller på att hitta nåt jag kan börja med, har lätt för att tröttna på saker nämligen, men jag ska komma igång med träning så snart som möjligt Glad Just nu promenerar jag bara lite grann om dagen 

Anmäl
2017-12-19 10:53 #5 av: setfree

#4 är det inte kul att göra något tillsammans med andra? Gruppträning eller bollsport eller spinning.

Jag tränar ensam på gym 3 gånger per vecka och badminton med 4 andra 2 gånger per vecka.

Anmäl
2017-12-19 11:56 #6 av: [nollsju]

#5 Njae, jag tycker mest om att göra nåt själv, jag vet bara inte vad. Jag har testat träna på gym också men jag tycker det är urtråkigt... Sen har jag inte så många vänner där jag bor heller, dom bor för långt bort så jag kan inte träna med dom heller Ledsen

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.