Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 1327 ggr
Katarina97
2017-12-15 17:08

Bränt tungan

Vad gör man om man bränt tungan så att man fått blåsor och det gör fruktansvärt ont hela tiden och äta känns omöjligt? Kändes inte så farligt när det hände så tänkte inte på att kyla det direkt och nu är det ju försent. Var nu ett dygn sedan och det känns bara som att det blir värre, igår gjorde det inte alls så ont, kändes mest lite obehagligt. Får smått panik eftersom det fortfarande typ känns värre och värre så kommer det antagligen dröja tills det blir bättre om det inte finns något man kan göra.

Annons:
Aleya
2017-12-15 17:39
#1

Brukar kännas i någon dag. Jag skulle testa att äta isglass för att få det att lugna sig lite

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Devya]
2017-12-16 08:21
#2

Då jag har bränt tungan så brukar det ta 2-4 dagar innan det blir bättre. Det beror liksom på hur allvarligt man har bränt sig. Men om man har fått blåsor så kanske det dröjer lite längre. Det som fungerade för mig var att undvika allt som var saltigt, surt och varmt, för det gjorde extra ont. Egentligen brukar jag undvika att småäta om jag har bränt mig och äta endast viktiga måltider.

Men varför blir du i panik? Det finns ingen orsak för dig att stressa upp dig över det här utan låt det få ta sin tid.  Det finns faktiskt inget du kan göra för att den ska läkas snabbare. Tålamod är det viktigaste här, men oroa dig inte, tungan läks snabbare än någon annan del på kroppen!

Upp till toppen
Annons: