Annons:
Etiketthjärt-lungsjukdomar
Läst 1202 ggr
Samida
2017-12-07 18:03

Hjärtinfarkt och operation

Är det någon här som vart med om detta? Antingen själv eller någon nära anhörig? Vid vilken ålder? Vill veta så mycket som möjligt om detta. Speciellt hur det var efter operationen? Vad man orkade med? Hur lång tid det tog för återhämtning mm? Frågar för att jag fick ett meddelande idag från en som jag träffat om att han fått hjärtinfarkt för några dagar sen och nu ska genomgå en bypass.. Vill ju veta lite vad man kan ha framför sig. Kan ju säga som så att jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera när jag fick veta detta. Kändes helt overkligt!!

Annons:
Aleya
2017-12-07 18:13
#1

Bypass är då man tar kärl från benet och syr fast på hjärtat. Man måste såga upp sternum(mitten av revbensbågen) för att kunna sätta fast dom nya kärlen på hjärtat. Om jag minns rätt så är nog sjukskrivningen på minst 3 månader om inte mer. Jag kan tyvärr inte svara på hur man mår och hur länge man kan känna sig öm osv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Samida
2017-12-07 18:23
#2

#1 Ja, det har jag läst om ang sjukskrivning och det förstår man ju mycket väl. Man måste ju få läka både fysiskt och psykiskt..

[AnimeV4]
2017-12-07 18:32
#3

Du kanske kan kolla om 1177 har någon bra info om detta? Både online och på telefon.

Zadie
2017-12-08 12:39
#4

Här är bra information: https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Behandlingar/Kranskarlsoperation---bypass-operation/ Hur man känner sig och hur fort man återhämtar sig är individuellt beroende på förutsättningar, ålder m.m.

Upp till toppen
Annons: