Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 5719 ggr
Regva
11/19/17, 8:31 PM

Röda prickar i ring

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har i ca 1 år fått det här mönstret av prickar lite här och var på kroppen. Jag har inga djur. Prickarna är ofta 7 st i ring med en ring i mitten. De är ca 1/2 cm i diameter. Vad kan det vara? De känns lite som blindskrift när man känner på dem. Kliar inte. Tacksam för svar ☺

Annons:
R
2/17/23, 8:52 PM
#1

#0: Hej! Jag har haft exakt likadant från och till i 3 år och blir GALEN !! av att inte veta vad det är? Min pappa som jag inte bor med har samma sak. Vad kan det vara????

hemul
2/19/23, 8:16 PM
#2

Men gud vad konstigt! Ser ju helt klart ut som om man tryckt något med piggar mot huden. Men det kan dyka upp var som helst på kroppen alltså? Då kan det ju inte vara nåt vasst på en möbel eller liknande.

Har nån av er frågat läkare om det? Man blir ju lite nyfiken!

Zadeira
2/27/23, 10:52 AM
#3

Nu skämtar jag bara, men det kanske är aliens som gjort experiment på dig?

Nej man faktum är att för många år sedan hade jag nåt liknande under en period. Eftersom det aldrig störde eller kom några andra sjukdomssymtom utreddes det inte.

R
7/25/23, 9:21 PM
#4

Nu var det ett tag sen jag hade prickarna. Men för några år sen skickade jag bilder till en läkare via någon app och fick till svar att dom trodde att det var ringorm. Vet hur ringorm ser ut och det är inte likadant, men testade salvan jag fick mot svamp för att utesluta att det var någon typ av svamp.. hände inget med salvan! Så något annat mystiskt är det 🫣

  • Redigerat 7/25/23, 9:21 PM av Röpricken
Upp till toppen
Annons: