Annons:
Etiketthuskurer-egenvård
Läst 2047 ggr
Fridaaaa
11/17/17, 10:42 PM

Karpaltunnelsyndrom

Jag har problem emd karpaltunnelsyndrom. Det har blivit värre ju längre in i graviditeten jag kommit, vilket inte är ovanligt. Får inte ondare men får problemet oftare

Hur kan man lindra detta?

Innan graviditeten kunde jag ta och smörja med tex voltaren, men sånt får man inte göra som gravid :(

Hade problemet innan jag blev gravid, fick det dock inte speciellt ofta då. Men var in på VC då och pratade med dem. Började med voltarensmörj och såna salvor och de hjälpte. Men det får jag inte ta som gravid :( Ska ringa efter helgen tänkte jag om ingen har andra förslag som brukar fungera :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Sammet1
11/17/17, 11:06 PM
#1

Jag fick en remiss till rehab av min bm, och fick tid typ dagen efter. Där fick jag prova ut handledsstöd som hjälpte jättebra. Ett par mjuka för dagtid, och ett par med skenor för natten. Ring direkt på måndag.

Om du har t.ex. stödbandage hemma, så kan du prova att stödlinda handlederna i rakt läge under natten så länge tills du får riktiga stöd. Ofta är problemet att man i sömnen böjer handlederna för mycket så att blodflödet hämmas genom karpaltunneln, som redan är lite för trång p.g.a. gravidhormonerna.

**Surface of Velvet
**Core of Steel

Huygens
11/18/17, 11:03 PM
#2

Det ska tydligen gå att stretcha bort på något sätt. Man kan leta på yt.

Upp till toppen
Annons: