Annons:
Etiketthud
Läst 875 ggr
ak1895
11/15/17, 5:18 PM

Konstiga "skavsår" från ingenstans

Hej, har de senaste veckorna fått små sår på olika delar av kroppen, började på halsen efter att jag rev mig LITE vilket blev ett ganska brutalt runt sår, därefter kom ett liknande sår under armhålan typ som ett skavsår men ser likadant ut som det andra gjorde, också runt, och sista upptäckte jag imorse vid ljumsken precis vid troskanten, detta känns exakt som skavsår men läkningen under dagen har tett sig likadant som de tidigare såren. Börjar bli lite orolig, aldrig haft problem med "skavsår" tidigare. Någon som känner igen?

Annons:
Maria
11/15/17, 5:49 PM
#1

Läkningen under dagen? Tror du att du kan förklara mer för det låter ju hur snabbt som helst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ak1895
11/15/17, 9:26 PM
#2

Alltså iochmed det är ganska ytliga sår (liksom bara övre hudlagret som lossnar och bildar typ som en krater med undre hudlagret exponerat) så börjar de läka ganska snabbt och blir sårskorpor typ efter en-två dagar men tycker det är så konstigt att dessa sår kommer helt plötsligt utan att jag egentliget vållat dess uppkomst.

Sattyg
11/16/17, 8:20 AM
#3

Ringorm kanske?

Upp till toppen
Annons: