Annons:
Etiketthjärt-lungsjukdomar
Läst 1648 ggr
Lileklel
2017-11-13 05:30

Extremt mycket extraslag

Jag har problem med extraslag speciellt i stressiga perioder i mitt liv. Just nu är det värre än någonsin och jag har ca 10-15 000/dygn. Väntar på tid till att göra stresseko men det är sjukt jobbig väntan. Någon här som haft liknande och vill berätta om det?

Annons:
Maria
2017-11-13 09:35
#1

Jag hade en period i livet väldigt hög puls och med det också extraslag. Det var en obehaglig känsla och jag har medicinerats i många år för det nu och det funkar hur bra som helst.

Bra att du ska iväg på undersökning.

Här kommer en bra länk.

https://www.mabra.com/darfor-klappar-hjartat-i-otakt-och-sa-vet-du-om-det-ar-farligt/

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lileklel
2017-11-14 20:35
#2

Har nog läst allt man kan hitta på nätet om frågan. Vet att det är väldigt vanligt. Har själv haft problem från och till i ca 10 år och medicineras. Från början var alla tester bra, men för snart ett år sedan upptäcktes ett litet klaffel. Tydligen medfött men jag tycker det känns märkligt att det aldrig upptäckts tidigare med tanke på alla undersökningar. Är rädd att alla dessa extraslag är dåliga för mitt hjärta trots att läkarna säger att det inte är så. Läser att det är farligt och kan orsaka hjärtsvikt om man har flera tusen. Har läst allt mellan 2500-10 000 extraslag vilket jag överskrider med råge en del dagar. Och det är ännu 4 veckor kvar till undersökningen. Ja, vad jag egentligen skulle vilja är att någon här kan skriva och berätta att dom gått länge med väldigt många extraslag och det visat sig vara helt ofarligt. Kanske inte finns :-) Hur som helst hade det varit skönt att bara bolla tankar med någon som vet hur jävligt det är.

nypisnina
2017-11-15 22:09
#3

Jag har haft extraslag i perioder i hela mitt liv och det har min mamma också, det kommer från och till och på mig så märker jag oftast av det vid vila. Det är ofarligt för mig har jag tagit reda på efter läkarkontakt men om det blir mer och mer så skulle jag såklart kolla upp det för allt med hjärtat kan vara allvarligt. Men det värsta man kan göra är att oroa sig, försök att slappna av under denna väntan och ta det som det kommer, jag förstår att det är lätt för mig att säga, men du kan inte göra något under denna väntan och att oroa sig hjälper inte. Jag misstänker att om det hade varit allvarligt så hade du inte behövt vänta så länge, så jag tycker du ska ta det med ro. Stress och oro hjälper inte hjärtat utan försök att ta det lugnt. Gör saker som du vet att du mår bra av och som kroppen mår bra av, prata av dig och försök tänka på annat.

Lileklel
2017-11-18 08:02
#4

Jamen precis. Jag försöker tänka att dom skulle ju inte väntat så länge om dom misstänkte nått jätteallvarligt :-) Vissa dagar har faktiskt varit något bättre denna vecka. Att få ett par minuter då och då utan fladder och oro i hjärtat är underbart och känns på nått vis hoppfullt. Hoppas ni alla med extraslag får ha det lugnt :-)

[Jbgs]
2017-11-19 21:20
#5

Dricker du kaffe ? Snusar el röker ? Sånt kan ge extraslag. Bara ett tips…

Upp till toppen
Annons: