Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 855 ggr
sugarmoon
11/9/17, 7:23 PM

body positivity?

Vad betyder body positivity? Jag är body positiv och för mig betyder det att man får se ut hur man vill så länge man mår bra och tar hand om sig själv. Jag har två bästa kompisar men börjar bli väldigt lack på den ena. Vår andra kompis är lite större och varenda gång hon inte är med oss så snackar min kompis om hur äcklig och fet hon är, men samtidigt säger hon att hon är body positiv och att alla kroppsformer är vackra. Funderar skarpt på att sluta hänga med henne för jag mår jävligt dåligt när hon säger sånt hela tiden.

Annons:
Fransu
11/9/17, 7:27 PM
#1

Kroppspositivism för mig är att acceptera och bli accepterad oavsett hur man ser ut. Smal som tjock, kort som lång, oavsett hudfärg osv.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
11/9/17, 7:27 PM
#2

Det låter väl som ett klokt beslut. Falska kompisar är inget att ha. Begreppet innebär väl en acceptans för hur olika skapta vi människor är.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annielle
11/10/17, 3:13 PM
#3

Du kan ju välja att konfrontera henne och säga något i stil med: "Du säger att du är body positive och att alla kroppsformer är vackra o.s.v. men det stämmer ju inte, för du säger ju alltid att X är äcklig och fet, det är verkligen inte ok"

Sen kan du tillägga att du mår dåligt av att höra på det hela tiden och inte orkar med det längre…

Slutar hon inte sen, ja då kan du ju säga att det får vara eftersom du inte vill höra på sådant skitsnack mer.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Devya]
11/11/17, 10:50 AM
#4

Jag skulle gjort som ovanstående skriver. Jag skulle konfronterat henne och om hon ännu inte skulle fattat grejen efter det så skulle jag slutat umgås med henne och berättat varför jag inte mera vill umgås.

[Tuulikki]
11/12/17, 1:50 AM
#5

Jag hade också gjort som Annielle säger, konfronterat henne.

Upp till toppen
Annons: