Annons:
Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 1085 ggr
Lia
2017-11-09 15:18

Influensavaccin

I tisdags tog jag och mamma influensavaccinet. Det syns och känns inte på henne längre, men på min arm är det ett 5 cm stort, rött, svullet och varmt utslag som ömmar så mycket att jag inte kan använda armen. Är detta normalt? Jag vet att man kan få en reaktion, men detta är mycket värre än jag fått tidigare.

Annons:
Maria
2017-11-09 15:45
#1

Det är ganska vanligt med en lokal reaktion vid stickområdet som rodnad och svullnad och att det ömmar..

Kan du inte använda din arm alls så tycker jag du ska ringa sjukvårdsupplysningen. Det verkar ju inte normalt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
2017-11-09 15:46
#2

Nu har jag aldrig tagit just vaccin mot influensa. Men förra året fick jag fylla på mitt stelkramps-vaccin och vaccinet skulle även skydda mot kikhosta tror jag. Min man vaccinerades samtidigt eftersom han skulle ut och resa. Jag fick jätteont i min arm, hade ett stort utslag och ömheten satt i i flera dagar. Dagen efter vaccinet var jag dessutom nästan helt däckad. Tur att jag hade semester så jag kunde sova. Min man däremot hade bara lite lätt ömhet precis vid stickstället. Så jag tror inte du behöver vara orolig. Man reagerar olika helt enkelt. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Lia
2017-11-09 17:37
#3

Ja jag tänker också att alla reagerar olika och det är ju inte samma vaccin som förra året så det är ju inte heller säkert att man reagerar som man tidigare gjort. Men jag får se hur det är i morgon helt enkelt! Tack för era svar :-)

[PeterTM]
2017-11-13 06:19
#4

#0 Jag tar influensavaccin varje år och jag reagerar olika varje gång. Förra året fick jag en liknande reaktion som du beskriver, men i år var det bara lite svullet och ömt dagen efter. De säger ju när man får vaccinet att man kan uppleva det olika och att man kan få svullnad, värk och feber, så din reaktion faller nog väl inom ramarna.

Upp till toppen
Annons: