Annons:
Etiketthjärt-lungsjukdomar
Läst 962 ggr
emeliiiiieee
11/4/17, 9:53 PM

hjärtklappningen går inte bort

Haft sjuk hjärtklappning i snart 5 veckor. Fått metoprolol 50mgx2 som jag tar varje morgon. Men hjärtklappningen går inte bort. Känner av det så extremt tydligt iochmed att jag även blir kaos i huvudet och får öronsus. Pratat med läkaren igår som bara säger att jag ska vänta ut det men kan inte vänta ut det iochmed att det påverkar hela min vardag. Blodtrycket ligger fortfarande bra medans pulsen varierar mellan 120-150. Börjar bli väldigt trött på det här nu. Borde jag träffa en annan läkare och kanske få byta medicin?

Annons:
Huygens
11/4/17, 9:56 PM
#1

Jag skulle byta läkare.

[Jbgs]
11/5/17, 1:01 AM
#2

Har dem gjort nån utredning om varför du har detta ? Tycker dosen du har fått är rätt hög ändå… har medicinen hjälpt nått ?

emeliiiiieee
11/5/17, 5:18 AM
#3

#2 beror på lungemboli. Känner ingen effekt av medicinen

Maria
11/5/17, 7:14 AM
#4

# 0 Jag har precis som du fått Metoprolol får många år sedan för just hög puls trots att jag hade ett väldigt lågt blodtryck. För mig har medicinen fungerat bra. Jag minns bara tyvärr inte hur länge det tog innan den fick effekt.

För några veckor sedan var den slut och jag fick inte tag på min läkare men jag tänkte inte så mycket på det förrän en dag när jag märkte av hjärtklappning och pulsen skenade så jag fick nya recept.

Jag tycker du ska kontakta din läkare och berätta att du inte känner någon effekt och fråga hur/om du kan ändra medicinering eller avvakta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
11/5/17, 7:01 PM
#5

Hjärtklappningen borde väl vara relaterat till blodpropparna?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

emeliiiiieee
11/5/17, 9:10 PM
#6

#5 jo men enligt läkaren på AVA borde det ha gått bort efter 1-2 veckor efter jag började med medicinen. Men det går inte bort och är inte van att ha hjärtklappning och känner därför av det så väl.

Annons:
Maria
11/5/17, 10:09 PM
#7

Hur länge har du ätit din medicin?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
11/5/17, 10:34 PM
#8

Metoprololen i 4 veckor. Blodförtunnandet i snart 3 veckor.

Maria
11/6/17, 7:49 AM
#9

Då tycker jag absolut att du ska ta upp detta med läkaren för du borde ha märkt effekt vid det här laget.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
11/6/17, 8:43 AM
#10

#8 Kan du se ifall de kollat ditt magnesiumvärde? Tycker i alla fall du kan testa att ta det. Det brukar hjälpa mot hjärtklappning och det är dessutom förebyggande mot blodproppar (magnesium behövs för att blodkoagulationen ska fungera normalt).

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
11/6/17, 8:48 AM
#11

Magnesiumbrist är ganska ovanligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
11/6/17, 11:55 AM
#12

#9 Fått läkartid imorgon em om just hjärtklappningen. 

#10 Vad jag vet har de inte tagit magnesiumprov men jag äter så pass mycket mat med hög magnesiumhalt så borde inte vara brist.

emeliiiiieee
11/7/17, 2:25 PM
#13

Fick ta ett nytt EKG och pulsen visade 140 trots 2 tabletter. Så egentligen ska jag ligga bra mycket högre. Väntar på att få träffa läkaren nu

Annons:
Maria
11/7/17, 2:45 PM
#14

#13 Lägre menar du väl?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
11/7/17, 3:29 PM
#15

#14 Nä den borde ligga högre sa uskan men den har ju sänkts lite iochmed mina tabletter. Eftersom det blir ett felvärde när jag tagit tabletter. Egentligen är ju min normalpuls runt 70.

Maria
11/7/17, 3:36 PM
#16

Men du skriver att din puls var 140 trots två tabletter och så säger man att den borde vara högre? Jag fattar inte riktigt…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
11/7/17, 3:41 PM
#17

Utan tabletterna borde den varit högre ja. Hängde inte med vad sköterskan som tog EKG mumlade i 😂 Men fått en remiss till hjärtmottagningen nu iallafall

Maria
11/7/17, 3:49 PM
#18

 140 är ju ganska högt ändå med tanke på att du tagit två tabletter men de kanske räknar med stress och liknande, jag vet inte.

Bra att du fått remiss i alla fall.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
11/7/17, 4:08 PM
#19

Alltså den skulle varit högre om hon inte tagit metoprololen, vilket tyder på att något verkligen inte står rätt till när pulsen är så hög trots hög dos Metoprolol.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
11/7/17, 4:28 PM
#20

Jag fattar det nu🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
OlgaMaria
11/9/17, 7:24 AM
#21

Hur går det Emelie?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

emeliiiiieee
11/9/17, 8:45 AM
#22

#21 Precis ringt till hjärt och frågat hur lång tid det kommer ta innan jag får komma dit. Har också fått höja metoprololen till 50mgx3. Återstår att se om det hjälper eller inte

Maria
11/9/17, 8:49 AM
#23

Hoppas att det hjälper.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: