Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1368 ggr
Frågvis1
2017-10-31 23:29

Ständig törst & viktnedgång

Jag är ständigt törstig… Detta problem började för cirka en vecka sedan. Jag måste dricka vatten hela tiden. Har jag precis druckit så måste jag dricka igen nästan direkt. Har vatten bredvid sängen på natten också. Jag har absolut ingen matlust, är bara törstig hela hela tiden men aldrig hungrig. Får gå på toa hela tiden pgr av att jag dricker så mycket som jag gör. Har börjat gå ner i vikt, vet inte om det har med saken att göra. Försöker ändå äta varje dag även fast jag inte är hungrig. Är allmänt trött hela tiden och vill sova och sova… Har problem med diarré rätt så ofta också och magont. Igår låg jag i en timme på toalett golvet för hade så ont i magen, Hade spykänslor & sura uppstötningar. Kan detta vara diabetes? Hur länge bör jag vänta tills jag kollar upp detta? Ursäkta rörig text.

Annons:
nypisnina
2017-10-31 23:44
#1

Jag tycker att du ska kolla direkt, det skadar inte.

Tarotstollan
2017-10-31 23:47
#2

Tycker du skall ringa 1177, så fort du kan i morgon bitti och rådfråga dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Dioramabyggare
2017-10-31 23:53
#3

#0: exakt sådana symtom hade jag för några år sedan på grund av att jag var utsatt för extrem stress. På kanske två månader gick jag ner 7 kilo, hade hela den perioden ofta hög feber, så mesta tiden låg jag på klinkergolvet i badrummet som var den enda platsen där jag kunde få svalka. Febernedsättande medicin fungerade inte alls, eftersom jag både hade diarré och uppstötningar.

OlgaMaria
2017-11-02 08:41
#4

Kan ju vara någon obalans i tarmfloran eller en parasit också. Köp probiotika.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Jbgs]
2017-11-05 01:05
#5

Du måste gå till läkare å ta prover ! Vänta inte

Maria
2017-11-05 07:15
#6

Jag håller med om att du bör besöka vården. I alla fall börja med att ringa sjukvårdsupplysningen som kan lotsa dig vidare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: