Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 792 ggr
Fridaaaa
2017-10-28 17:10

Multivitamin

Multivitamin för gravida som är små (typ folsyrastorlek eller mindre)

Någon som vet om det finns?

All brus jag hittat innehåller sötningsmedel :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
parsley
2017-10-28 17:59
#1

Titta hos hälsokostföretagen, t ex Apotea eller Bodystore, om du kan tänka dig kapslar eller tabletter. Apoeta har i princip apotekens sortiment + en del annat.  Jag vet inte om de har multivitaminer med inriktning mot gravida, men det bör finnas. En del företag delar upp multipreparaten i multivitaminer och multimineraler. 

Ska du ha brus eller tuggtabletter så får du nog räkna med att de innehåller sötningsmedel och en del annat för att det ska bli en produkt som smakar bra.

Fridaaaa
2017-10-28 18:10
#2

#1 Är tabletter jag är ute efter :) 
Kapslar är mycket bättre än tabletter att svälja dessvärre.

Skrev det "all brus jag hittat innehåller sötningsmedel" dvs de går bort pga att de innehåller det. Utsätter inte min kropp eller barnet för det :) 

På apotea står det dock inte hur stora tabletterna är  :(
Apotek hjärtats och aco är förstora till exemepl.
Är därför jag frågar här :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2017-10-28 21:02
#3

Multivitamin kan ju inte vara några problem med att dela eller göra i små bitar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kasp
2017-10-28 21:16
#4

Går att krossa tabletter också :)

Maria
2017-10-28 21:17
#5

#4 Ja precis.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2017-10-29 08:24
#6

#4 Alla tabletter bör man dock inte krossa :) Så tänker inte krossa något utan att vara 100% säker att det är ok eller ger samma effekt som när man inte krossar :) 

#3 Vissa är en helsike att dela :(  Hade en sort, gav upp till slut, för det var en kamp var morgon med att dela. Halkade omkring, ingen skåra osv :(
----

Vill i förstahand ha tips på små tabletter :) I andrahand de som går att dela lätt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Maria
2017-10-29 08:29
#7

Fast kosttillskott och mediciner är ju inte riktigt samma sak.

Vissa mediciner är utvärderade hur de fungerar som krossade eller hela och det finns rekommendationer vilket det inte finns för kosttillskott.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2017-10-29 08:31
#8

#7 Inte sagt att det är samma sak heller :) Står "alla tabletter" ej medicin :) 

Tja då sägs det olika, fått höra av kunniga att man bör inte krossa alla tabletter för bästa upptaget :) Och låter rimligt :) 

Men åter till frågan: Krossa är i sistahand, de andra två alternativen i förstahand :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2017-10-29 08:59
#9

#8 Vad jag menar  är att man kan inte jämföra alla "tabletter" då medicin är grundligt forskat på medan kosttillskott inte är det.

Hur upptaget sker står ofta på burken eller i Fass om man kan dela eller inte vilket inte finns information om när det gäller kosttillskott mer än från tillverkarna själva.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2017-10-29 09:06
#10

#9 Fast var du som nämnde medicin, inte jag. Är du som jämför med medicin, inte jag :) 

Jag vill kolla med kunniga, när det kommer till gravida :) 

Men som sagt: Vill enbart ha svar på min fråga tack :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2017-10-30 10:21
#11

Bäst är ju att kontakta apoteket och förklara vad du letar efter om det är kunniga du vill ha svar från. De är ju utbildade.

Fridaaaa
2017-10-30 10:28
#12

#11 Redan varit inne på ett apotek men de var inte mycket till hjälp
Men ska in på ett annat idag om de inte hinner stänga :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OlgaMaria
2017-11-02 08:51
#13

Jag tror inte det ska vara något problem att krossa multivitamin. Man kan köpa multivitamin i pulverform. Jag gillar iaf vitamin manager då de har ett bra innehåll. De kommer i kapslar och borde gå att ta sönder om man vill.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: