Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1255 ggr
Lona
10/27/17, 7:06 PM

Svamp i näsan?!

Ok, jag tycker själv att det är en knasig fråga men kan man få svamp i näsan??
Anledningen till att jag frågar är för att jag ofta får en spricka i slemhinnan/huden på precis samma ställe i ena näsborren hela tiden.
Tanken slog mig häromdagen att det faktiskt inte ser helt olikt ut hur man kan få fotsvampssprickor i tåvecken - är det helt vrickat att spekulera i att man har "nässvamp"?🤔
Och i så fall, vad gör man åt det?
Om det inte är svamp, vad kan det bero på? Helt hopplöst att bli av med, jag smörjer med någon nässalva och då hålls det borta ett par dagar men återkommer snart.
Det är definitivt inget stort problem men det är irriterande med ett sår i näsan, för att inte tala om att det emellanåt triggar nysreflexen.😊


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Pyttelite
10/27/17, 7:33 PM
#1

Gå till läkaren för en näsinspektion. 

Hade själv ett "sår" som aldrig läkte i näsan och fick någon salva till hjälp som gjorde att problemet försvann till slut.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annielle
10/27/17, 7:37 PM
#2

Har aldrig hört om det, men det kan ju höra till torra slemhinnor generellt också. Att tex få i sig tillräckligt med zink och omega-3 är ju viktigt. Många verkar tycka att Havtornsolja , tex Mucopen och Membrasin som finns i kapslar hjälper mot torra slemhinnor annars.

Men ta en titt hos läkaren annars.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: