Annons:
Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 888 ggr
emeliiiiieee
10/25/17, 6:36 PM

Biverkningar medicin

När kan man säga att biverkningarna börjar gå över? Ätit i över en vecka men blir galen på att behöva spy flera gånger om dagen och att ha ett extremt illamående slm gör att jag måste stanna hemma och vara nära en toa utifall jag spyr.

Annons:
Aleya
10/25/17, 6:39 PM
#1

Det låter snarare som att du kanske inte tål medicinen om du spyr. Jag har fått så av vissa mediciner. Så jag får inte alls äta dom. Men kolla med läkare

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vallhund
10/25/17, 6:39 PM
#2

Det kan ingen svara på utan att veta vad det är för medicin. Frågan ställs bäst till den läkare som skrivit ut medicinen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maria
10/25/17, 6:44 PM
#3

Jag håller med Vallhund att det beror på medicin och även ibland på person.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
10/25/17, 6:45 PM
#4

Ska ringa AK mottagningen imorgon och höra. Men sist jag ringde fick jag bara höra att jag skulle avvakta då det var biverkningar.

OlgaMaria
10/25/17, 7:34 PM
#5

Vad är det för medicin? Och får du behålla den? Är du lös i magen också? Går inte säga när och om biverkningar går över.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

2Sirius
10/25/17, 8:03 PM
#6

Vissa biverkningar kan komma om man höjer dosen för snabbt, då får man (trappa ner) hålla uppe någon/några vecker, och börja om. Andra tar olika lång tid på sig att gå över, innan kroppen har vant sig. Men sen som Aleya #1 skriver, så kan det vara så att man inte tål den, alt. att den irriterar ett redan befintligt problem… Själv har jag diagnostiserats med Autismspektrumstörning och ADD. Flera mediciner har hjälpt mot ångest och stämningsläge. Men den enda som riktigt hjälpt mig igång med handlingskraften, att växla ifrån Tanke till Handling, det är "Lamotrigin", dock så får jag i tackt med att den hjälper, allt värre Kväljningar/Kräkningar (Illamående), varpå jag inte kan ta den dos som jag skulle behöva. Därav är min vardag fylld med tankar om vad jag Kan, Vill och Borde göra, men ytterst lite blir gjort eller tar extremt lång tid, vilket i sin tur blir väldigt tröttande. Önskar dig Lycka till med att hitta en Medicin/Balanserad Kost, som hjälper dig att må bättre ☺

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
emeliiiiieee
10/25/17, 8:21 PM
#7

#5 är xarelto det gäller. Tar 15mg 2 ggr per dag i 3 veckor. Har generellt känslig mage pga IBS. Lös i magen har jsg varit i över 1 år nu så det har intr blivit sämre. Måste ringa imorgon och be om annan medicin. Har hittills spytt ca 1,5 timme efter intag.

Aleya
10/25/17, 8:25 PM
#8

#7 då bör du verkligen prata med läkaren.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vallhund
10/25/17, 8:40 PM
#9

#7 Efter 3 veckor skall det sänkas till 20 mg, 1 dos/dag.

http://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20101127000028

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

emeliiiiieee
10/25/17, 8:52 PM
#10

#9 Jepp, men har isf 2 veckor kvar av illamående och spyor, vet inte om jag står ut

OlgaMaria
10/26/17, 7:07 AM
#11

Du behöver prata med en läkare om det

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

emeliiiiieee
10/26/17, 10:13 AM
#12

Har precis ringt och hon skulle ringa upp mig med info om jag får byta eller inte

Annielle
10/26/17, 8:45 PM
#13

Usch vad hemskt! Går ju inte att ha det så, jag skulle inte ha stått ut så länge med att ha det så ens, hoppas att det löser sig snabbt för dig med detta och att du har en vettig läkare! ❤️

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
emeliiiiieee
10/27/17, 5:42 PM
#14

Äntligen pratat med hematologen. Skulle få en tid snarast men kunde ändå ta några veckor. Blir jag galen i helgen får jag helt enkelt ringa avdelningen där jag var inlagd för att fråga om det är möjligt att dom hjälper till.

Upp till toppen
Annons: