Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1256 ggr
emeliiiiieee
10/23/17, 1:37 PM

Blåmärken provtagning

Finns det nått sätt att lindra blåmärken vid provtagning? Bägge mina armar är just nu fulla av blåmärken och en sköterska frågade igår om jag var narkoman iochmed hur jag ser ut på armarna. Håller på bli galen. Är inge kul att få så stora blåmärken och folk som frågar om jag brukar narkotika pga detta.

Annons:
Honestyisdead
10/23/17, 2:01 PM
#1

Jag får inte blåmärken normalt sett vid provtagning. Men visst äter du blodtunnande?

emeliiiiieee
10/23/17, 2:10 PM
#2

Jepp. Men har hela mitt liv fått blåmärken vid provtagning

emeliiiiieee
10/24/17, 8:21 AM
#3

Nu frågade min lärare om jag använder droger pga mina blåmärken. Trött på att bli stämplad som pundare

Honestyisdead
10/24/17, 9:02 AM
#4

Du frågade väl honom om tips?

emeliiiiieee
10/24/17, 10:22 AM
#5

Fick inget tips tyvärr. Utan fick bara lämna urinprov.

Maria
10/24/17, 11:07 AM
#6

Vissa människor får väldigt lätt blåmärken vi blodprovstagning hu skickliga de som tar proverna än är. Det beror sannolikt på kärlen.

Själv är jag oerhört svårstucken och det brukar ta många försök innan jag släpper ifrån mig lite blod.

Många får även lätt märken trots att det är lätt att hitta kärl.

Äter du blodförtunnande så ökar ju risken ännu mer men du får väl ha på dig långärmat. Det är ju den årstiden nu😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Honestyisdead
10/24/17, 11:48 AM
#7

Så dom ska drogtesta dig?

Det är ju lätt för dom att kolla upp att dom själv har tagit testerna som orsakat blåmärken.

emeliiiiieee
10/24/17, 9:03 PM
#8

#6 är också extremt svårstucken. Även narkossköterskor och läkare misslyckas. Men såhär extremt har det aldrig varit. Är helt blålila lite överallt på bägge underarmarna och händerna. 

#7 Yes, det blev drogtest men det gör inte mig något då jag inte brukar något olagligt. Men nu börjar blåmärkerna gå över så det är positivt iallafall.

Maria
10/24/17, 9:06 PM
#9

Läkare är ofta inte så bra på att ta blodprover haha. Det brukar inte ingå i deras arbetsuppgifter. Jag har t.om. blivit stycken i fötterna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
10/24/17, 9:17 PM
#10

Vet hur det är i fötterna 😭 hemskt Mig brukar dom misslyckas på trots narkosläkare, narkossköterska och ultraljud 😂

vallhund
10/25/17, 5:08 PM
#11

Blåmärkena försvinner fortare om du smörjer dem med Hirudoidsalva, finns receptfritt på apotek.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: