Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 933 ggr
Tiktak697
2017-10-18 20:37

Smärta i mage

Jag har haft nu länge haft ont i magen och det är bättre och sämre men jag blir hungrigare och hungrigare jag vet inte om jag äter mer men upplever att jag är känslig för om jag inte äter ordentligt hungrig och besvärad jag har haft mycket stress också. Oron går upp i övre undre delen lite oklart olika de finns säkert fler besvär jag har jag inte kommer på nu. Då hög ätter ordentligt känns det bättre men känner någon lustig rörelse i magen. Har varigt ila måne av både om jag inte äter och efter jag äter men samtidigt på sätt och vis dålig mat lust eller inte sugen på mat men ändå behöver jag äta kan även få lite ont i magen av att äta. Jag ärr rädd för att det kan vara något slag av djur jag har inte ätit rå fisk i massor men tänkte om det är något sådant jag har ätit lite sushi då och då. Jag vet inte om magen är svullen men orolig gasig beroende på men besvärad vid tomhet. Skriver mer när jag kommer på mer men nu åt jag ganska mycket känns enig full men gick på toaleten känns sommar det börjar bli tomt fort de he jag upplevt att den töms fort och blir som hungrig konstig känsla. Vad kan sett vara vad tror ni de låter som . Så klart när jag får rids ska jag besöka läkare men men vad låter det som. Sedan så är jag Fadi de kommer ut från båda hållen otroligt mycket rapande men också de andra badbyxorna är det som händer

Mvh Tiktak

Annons:
Maria
2017-10-18 20:42
#1

Magkatarr kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tiktak697
2017-10-18 22:40
#2

Jag vet inte ville bara se vad folck tycker det låter som jag måste ju kolla men känns inte riktigt som magkatarr jag har kollat runt och inte fått svar töms magen får jag ont fyllde på nu och vart böttre hungrigare definitift . Inga fler som har synpunkter på vad det låter som ?

Mvh Tiktak

Namiko
2017-10-18 22:55
#3

Jag tycker också att det låter likt magkatarr. Jag hade själv det i somras och det tog knappt två timmar från att jag ätit tills jag fick ont i magen, liknande hungersmärtor. Som du beskriver så kändes det som att magen var helt tom även om jag ätit en stor måltid för inte så länge sen. Så länge jag åt något med 1-2 timmars mellanrum så slapp jag ha ont. Jag såg även till att äta något precis innan jag la mig på kvällen och direkt när jag vaknade på morgonen, då slapp jag känna av det helt och hållet och det läkte på ett par veckor. Det är dock viktigt att man minskar på stressen också för att få det att läka ut.

Det tog ett tag innan jag insåg att det inte handlade om vanlig hunger då känslan var så lik, värken satt bara lite högre upp än vanligt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

sp0ngeb0b
2017-10-19 06:33
#4

Magkatarr var faktiskt också det första jag tänkte på. Hade det härom veckan och för mig var det också en konstig känsla i magen, svår att beskriva då jag aldrig känt den innan. Hade även ont till och från, var hungrig hela tiden. Magkatarr är ett samligsnamn för massor med olika besvär så det kan yttra sig på många olika sätt. 

Det jag gjorde när jag fick magkatarr var att ringa 1177 och fråga vad det skulle kunna vara. Dock var det för att jag trodde jag hade fått matförgiftning, men sjuksköterskan tyckte det lät som magkatarr. Om inte annat kanske de har tips på vad det kan bero på eller hur man kan lindra det!

Tiktak697
2017-10-19 09:34
#5

Åh nej vad hemskt dånärmde vålnader satt och läste på lite småbistra kan de vara det ni som haft det vad gjorde ni åt detta skrev läkaren ut meridianer eller fick de läka självt ? Har aldrig någonsin haft sådana här besvär 😩👌 Ush

Mvh Tiktak

Maria
2017-10-19 10:17
#6

Vålnader?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Namiko
2017-10-19 13:37
#7

#5 För mig läkte det ut ganska snabbt när jag väl listat ut vad det var. Mycket fokus på att minska stressen samt äta ofta både lindrar och läker magkatarr. Ingen medicin behövdes.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

sp0ngeb0b
2017-10-20 05:46
#8

#5 Samma som #7. Mådde riktigt kasst i början, sen kom jag på vad det var och varvade ner, åt bara snäll mat mot magen (typ potatis, bananer och vitt bröd) samt köpte omeprazol som jag åt i en vecka efteråt. Då gick alla besvär över på 1-2 dagar. 🙂 Jag vet inte, men omeprazol är till för att minska magsyran så man kanske bara ska ta det om man har illamående också.

OlgaMaria
2017-10-23 16:31
#9

Det kan ju vara magsår och isåfall bra att undersöka ifall du har magsårsbakterie.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Tiktak697
2017-10-24 09:47
#10

Idag är det mycket bättre äter jämt och försöker inte att stressa de är inte helt borta men om jag dricker eller äter något som inte är jätte bra kommer det fram lite men annnars ärende jätte mycket bättre det ba nog magkatarr ovh stress får inte min mage va med om. Jag som alldrog haft problem att tåla Stress men de blir väl så ibland 😪❤️ Tack ska ninja allesammans

Mvh Tiktak

Upp till toppen
Annons: