Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 576 ggr
[nollsju]
10/12/17, 3:03 PM

Luftrörskatarr?

Förra helgen började jag känna av att en förkylning var på G, kände mig febrig, ont i hela kroppen, men hade inte direkt någon snuva eller halsont. Sen i början av veckan så började jag hosta nåt så in i h-vete, och så känns det som jag har vätska eller nåt i lungorna, det bubblar och krasslar hela tiden när jag andas, till och med när jag håller andan. Jag ringde sjukvårdsupplysningen för jag blev lite nervös, hon sa att det kunde vara luftrörskatarr och att jag skulle ringa Vårdcentralen, tyvärr är min vårdcentral hopplös att få tag i, alltid fullbokad telefonkö och lång väntetid när man väl kommer fram…

Finns det någon huskur eller nåt jag kan göra för att underlätta mina symtom? Jag kan knappt andas utan att börja hosta så våldsamt att det smakar blod i munnen och jag är så utmattad, det  tar aldrig slut… jag orkar inte mer :(

Annons:
Sindri
10/12/17, 3:37 PM
#1

Du borde söka vård. Har inte ni en vårdcentral som ringer upp? Annars får du nog vackert stå i kö.

Maria
10/12/17, 4:26 PM
#2

#1 Jag håller med.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[nollsju]
10/12/17, 4:42 PM
#3

Jo det är en sån som ringer upp men varje gång jag ringer till dom så säger dom att kötiden är full för dagen… så jag kommer aldrig fram. Har kontaktat dom på tjänsten "Mina vårdkontakter" men då säger dom att det inte funkar så utan man måste ringa in till dom… men jag får väl testa imorrn igen

Sindri
10/12/17, 5:14 PM
#4

Är det så omöjligt att komma fram så är det ingen bra VC. Har du tillgång till någon annan? Man får byta hur och när man vill.
Via 1177 kan du få reda på vilka möjligheter som finns där du bor.

[nollsju]
10/13/17, 8:49 AM
#5

Jag lyckades få tag på en annan vårdcentral idag så jag ska dit vid 11… vad kan man få för medicin mot sånt här?

Honestyisdead
10/13/17, 10:42 AM
#6

#5 Om sänkan är höjd får jag antibiotika. Är den inte det får jag bara luftrörsvidgande pulver och hostmedicin.

Annons:
[nollsju]
10/13/17, 12:46 PM
#7

Sänkan var normal för mig, jag fick en inhalator med kortison i samt kortisontabletter.

Honestyisdead
10/13/17, 12:48 PM
#8

Ja då lär dom inte göra mer just nu. Ring igen om det inte blir bättre.

Testa göra te med ingefära och honung. Det kan hjälpa.

Upp till toppen
Annons: