Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 1508 ggr
takykardi
10/6/17, 2:21 PM

Gallbesvär, hostmedicin

Hej! Är det någon som vet vilken hostmedicin man kan ta som inte ger risk för kramper i gallgångarna? Köpte precis Nipaxon och hon på apoteket sa att den borde vara okej, men jag googllade ändå när jag kom hem och det verkar kunna ge kramper. Vill verkligen inte ha dom hemska smärtorna igen. 😣

Annons:
ApanAnn
10/7/17, 11:16 PM
#1

Gå tillbaka med nipaxon och be om pengarna tillbaka för om du har fått ont av hostmedicin förut så ska du inte ta nipaxon! Fel råd = reklamera! Är det rethosta eller slemmig, rosslig hosta?

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

takykardi
10/8/17, 2:28 PM
#2

#1 Jag pallade inte gå tillbaka med den. :/ Och det stod på kvittot att det inte gick att lämna tillbaka. Riktigt dumt! Jag har inte fått ont av hostmedicin än. Men jag opererade bort gallblåsan för 1,5 år sen och jag försöker undvika sånt som kan ge kramper i gallgången. Hatar att behöva ligga på sjukhus, har redan blivit inlagd två gången sen operationen.. Det började med rethosta och det var då jag köpte nipaxon, men nu har det blivit slemhosta istället! :( Provade sambons Bisolvon nu och hoppas på det bästa. :)

ApanAnn
10/8/17, 9:44 PM
#3

Nej i vanliga fall går det inte att få pengar tillbaka eller byta läkemedel, men om du fick fel råd så kan det gå bra.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: