Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1128 ggr
Lakritsstjärna
10/4/17, 10:20 PM

Att inte trivas på jobbet

Jag har ett jobb jag absolut inte trivs på. Jag har pluggar i 5år till civilingenjör. Jobbet har lett till dålig självkänsla och sömnproblem. Sliter som ett djur men får noll i uppskattning. När jag hade som mest att göra så blev några interns dokument felstavade och istället för att nämna något till mig om att jag kanske bör kolla igenom texten bättre nästa gång så rapporterades det direkt till min konsultchef. Fick höra det den vägen istället. Jag jobbar med projektledning. Är det någon idé att hitta nytt jobb eller bör jag bita ihop och hoppas på att allt blir bra och att jag en dag börjar trivas? Har jobbar på samma plats i 1,5 år. Börjar lite ångra min utbildning, 5 års studier för att sedan må skit. Jag vet att våran avdelning har problem med många sjukskrivningar. Två Projekt som jag har tagit över är från folk som blivit sjukskrivna pga utbrändhet. Samtidigt är det många som säger att de trivs. Det gör inte jag! jag känner mig både otrygg och osäker. Jag vill kunna komma hem efter jobbet och känna mig glad. Hur trivs ni på era arbetsplatser och vad jobbar ni med?

Annons:
Sugar Mist
10/4/17, 10:32 PM
#1

Du spenderar nästan halva ditt liv med att jobba. 
Varför jobba där man inte trivs eller mår bra?

-

Pyttelite
10/4/17, 10:33 PM
#2

Börja söka nya jobb som träning!

Det finns ingen anledning att du arbetar kvar på en arbetsplats eller med arbetsuppgifter som du vantrivs med oavsett om andra gillar att jobba där eller inte. 

Se till att gå några kurser i personlig utveckling så att du även får koll på de mjuka frågorna. Även om du har en bra teknisk grund är det också bra att förstå gruppdynamik och varför det ibland kan bli så fel eller så rätt på ett jobb.

Använd dina "motgångar" som sparring istället för att ätas upp av dom.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Maria
10/5/17, 7:43 AM
#3

Jag hade absolut satsat på att söka nytt jobb. Även jobb som kanske inte är "ditt område" Man vet aldrig vad livet har för överraskningar och jobb är en stor del av ens tid.

Ibland är inte alltid en bra lön avgörande utan det handlar mycket om trivsel.

Du mår redan dåligt efter 1 1/2 år och det är illa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Åsa S
10/8/17, 7:38 PM
#4

Utbildad trädgårdslärare och har jobbat med det i många år men nu jobbar jag på Systembolaget och trivs och mår mycket bättre, har jättemycket mer energi nu när arbetsdagen är slut + bättre arbetsmiljö etc. bara lönen som är sämre men vill inte byta hälsan mot högre lön

nypisnina
10/8/17, 9:18 PM
#5

Byt jobb, man ska trivas på sin arbetsplats. Du kanske fortfarande kan jobba som det du utbildat dig men på ett annat företag eller som konsult kanske där du kan få nya uppdrag då och då. Det är inte bra att du vantrivs efter bara 1,5 år… Byt jobb! Livet är för kort!

Upp till toppen
Annons: