Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 791 ggr
gickan87
9/29/17, 10:51 PM

Ilande smärta i ländrygg

Har sedan några dagar tillbaka ont i ländryggen, det fortsätter neråt till baksidan lår. När jag går eller rör på mig så rumpan flyttas lite i sidled så ilar det i rumpmusklerna. Tycker inte jag gjort nåt annorlunda, nån som har en aning vad det kan bero på? När det gör som mest ont kan jag inte hålla tårarna tillbaka :/

MVH Erika :)

Annons:
gickan87
9/29/17, 10:52 PM
#1

Den ilande smärtan sitter även i ländryggen.

MVH Erika :)

Aleya
9/29/17, 10:55 PM
#2

Kan vara ryggskott med ischias. Om det inte försvinner om en vecka så sök vård. Blir det värre och du tappar känsel i ben och underlivet så sök akuten.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

gickan87
10/8/17, 11:51 PM
#3

Har fått tid om 2 veckor :/ Nu har smärtan flyttat sig till höger skinka, känns som det är en stor knöl/knut där men när känner med handen känns inget annorlunda. Smärtan och ilningarna fortsätter ut i höften och ner på baksidan lår och vidare ner till knä och fot. Misstänker att mitt användande av foppatofflor är boven :( Kan det vara nån sträckning/överansträngning tro?

MVH Erika :)

Aleya
10/9/17, 6:26 AM
#4

Gå till sjukgymnast och se vad den säger

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Åsa S
10/9/17, 8:01 AM
#5

Kolla om nån av vårdcentralerna i närheten har nån rehab med sjukgymnast, kiropraktor, naprapat för då gäller frikortet, så behöver du flera besök kan det vara billigare i längden + har du en arbetsgivare så brukar man ibland kunna få hjälp med bidrag för besök som är frikortsgrundande (jag brukar få 180kr för ett besök = själv betalar jag 20-40kr). Själv fick jag hjälp sist av kiropraktorn när jag var där för grunden i mitt fall var en låsning i ländryggen, sedan bad jag om att få ett träningsprogram för att förhindra att sånt uppkommer igen och det fick jag sedan vid ett återbesök.

gickan87
10/9/17, 7:57 PM
#6

Hade sån tur att jag fick komma in på en akuttid idag. Men är lite fundersam över diagnos och behandling 🤔

Har en inflammation i päronmuskeln, och två diskar i ländryggen som är något klämda.

Behandlingen är mycket vila, stretching av rumpa/lår och promenader med stavar för att få bättre hållning samt receptfria smärtstillande och inflammationsdämpande. Bättre skor (har tyvärr sprungit med foppatofflor det som är orsaken till mina besvär misstänks det).  Ingen sjukskrivning, trots att jag har ett ganska krävande jobb där jag antingen går ständigt på stengolv eller är helt stillasittande vilket ingetdera fungerar för mig just nu pga smärtan i höft, skinka och baksida lår.

Som tur är så har jag ledig vecka just nu.

Pratade med en tjej på Facebook och hon blev inte bra förrän hon fick massageterapi.

Låter min behandling vettig?

MVH Erika :)

Annons:
Aleya
10/9/17, 8:14 PM
#7

#6 låter som en början skulle jag säga. Om man sen inte blir bättre av detta får man fundera på annat.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

gickan87
10/9/17, 9:05 PM
#8

#6 Okej, tack! Då kan jag koncentrera mig på det och inte oroa mig för att det är fel väg 🙂

MVH Erika :)

Upp till toppen
Annons: