Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 671 ggr
VilmaKristina
2017-09-12 23:28

Mår illa efter mat

För 2-3 veckor sedan började jag må illa 1,5-2timmar efter jag ätit. Magen gör inte ont men illamåendet släpper sakta men säkert efter jag gått på toa. Vad kan detta bero på? Jag går i skolan och är emetofob, har inte riktigt tid att vara rädd för att äta för att sen stå och gråta med mamma på telefon för att jag åt för att överleva.. :p Har inte spytt än pga de, men var dagens middag var nära, behövde lägga mig ner då illamåendet nu inge släppte på ett bra tag Har haft magkatarr i flera år men aldrig varit med om något liknande

  • Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.


Annons:
Fransu
2017-09-13 15:34
#1

Sådär har jag haft det från och till större delen av mitt liv. Jag har fått IBS konstaterad, genom uteslutningsmetoden. Jag blir ofta illamående, ibland väldigt kraftigt, precis innan jag känner att jag behöver gå på toaletten. Och efteråt lättar alltid illamåendet.

Du behöver inte ha IBS eller någon annan sjukdom, det kan även vara psykiskt. Det kan ha blivit "en grej" du oroar dig över och då blir det så. Hade jag varit du så hade jag avvaktat någon vecka, om besvären fortsätter så tycker jag att du ska kontakta läkare för utredning.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: