Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 1729 ggr
bellisan
9/11/17, 5:12 AM

Ni med hypotyreos

Japp nu var de jag igen känns som jag tjatar med alla mina inlägg, men är det någon här inne som har/haft hypotyreos och haft andningsbesvär som ett av symptomen? Vill bara höra det från någon som har sjukdomen, blir lite galen på det här nu!

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

  • Paul Walker
Annons:
Fransu
9/12/17, 12:03 PM
#1

Jag fick diagnosen hypotyreos för 17 år sen i samband med att en massa prover togs på grund av min yrsel. Jag började medicinering direkt och har aldrig haft några symptom. Har du andningsbesvär tycker jag du ska kontakta läkare.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

NiklasTyreso
9/13/17, 12:37 PM
#2

När jag fick hypotyreos diagnosen var sköldkörteln extremt inflammerad, vilket både gav dålig kondition med andnöd och en mental grötig hjärnfunktion. Tio år senare har hälsan gradvis återkommit. Det jag gjort är att äta höga doser Levaxin, träna kondition 2-5 timmar i veckan och äter mycket hälsosamt med mycket grönsaker och rotfrukter och fisk. Idag är jag vältränad!

Jaguar_
9/16/17, 7:26 AM
#3

Usch låter inge vidare. Jag hade nog inte problem så sett med att andas under mina vakna timmar, men på natten så glömde min kropp att andas och jag kunde vakna upp med skrikande lungor och fick tänka på hur man andas för att sedan somna om när det kändes som kroppen kunde detta. Nu efter operation så har jag ju ett förlamat stämband som hänger över halva halsen så har en aning bekymmer med både andning och tal.

Om du har problem så prata med din kirurg eller den du just nu har kontakt med. Mitt troddes vara pga stress och inte sjukdomen själv. Tror jag håller med om detta.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Upp till toppen
Annons: