Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 880 ggr
bellisan
9/9/17, 7:56 PM

Andningsbesvär

Hej kan andningsbesvär ha med att man inte e ute o rör sig tillräckligt att göra?

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

  • Paul Walker
Annons:
Haztparken
9/9/17, 8:03 PM
#1

Vad för slags andningsbesvär upplever du? Ute och rör sig, tänker du tex dålig kondition? Då har man dåligt flås.

Aleya
9/9/17, 8:22 PM
#2

Du har skrivit om detta innan och jag skulle säga gå till läkare och få det utrett

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

bellisan
9/9/17, 9:06 PM
#3

#1 typ slutar andas vid insomning, bara allmänt jobbigt att andas ibland o ibland de e som jag måste tänka på andningen. Kan tillägga att jag inte varit ute och rört mig på runt 1 år pga dåligt mående osv #2 var på akuten för det o då kollade dom hjärtat och dom tog blodprover (för vad vet jag inte) men allt var normalt enligt läkaren förutom hon sa jag hade oregelbundna hjärtslag men det sa hon inte var farligt så hon skickade remiss till vc för vidare utredning

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

  • Paul Walker
Aleya
9/9/17, 9:23 PM
#4

#3 då skulle jag vänta tills vc tar kontakt med dig. Och blir du sämre så kontakta vc eller annan läkare igen

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Haztparken
9/9/17, 9:47 PM
#5

#3 vet inte hur länge sen du var på akuten men ring annars och boka en egen tid för utredning på vc. Säg att du vill utreda din andning och göra ett sömntest. Har du besvär vid fysisk rörelse så kan det helt klart vara att du har dålig kondition och då kan du träna upp den.

bellisan
9/11/17, 1:13 AM
#6

#4 får hoppad tiden kommer nu på måndag så jag slipper vänta. #5 i fredags var jag där. Vad är ett sömntest? blev inte tagen på allvar av min läkare när jag berättade om andningen så man kan ju hoppas dom skickar mig till en annan. Min kondition är jäkligt dålig blir lätt andfådd vid ansträngning, har bestämt jag ska bättra mig o gå ut o gå en runda varje dag eller iaf några dagar i veckan men det är inte så lätt när andra grejer hindrar en. :(

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

  • Paul Walker
Annons:
[AnimeV4]
9/11/17, 2:27 AM
#7

Har du ångest?

bellisan
9/11/17, 5:08 AM
#8

#7 jag vet inte, ibland känns det som de men jag vet inte riktigt

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

  • Paul Walker
[AnimeV4]
9/11/17, 10:52 PM
#9

#8 Möjligheten finns. Har du haft någon kontakt med psyk?

OlgaMaria
9/12/17, 12:51 PM
#10

Ring VC och fråga när du ska få komma. Så lätt hänt att de inte sett remissen eller något. Jag har i alla fall varit med om att VC inte kunnat se någon remiss som akuten sagt att de skulle skicka. Jag antar att de bara kollade ditt hjärta under en kort stund med EKG eller? De flesta människor har extraslag då och då men det brukar kanske inte synas om man inte kollar EKG under ett dygn, så om du tog ett snabbt EKG eller om de bara lyssnade på hjärtat och sa att du har oregelbundna hjärtslag så är det ju ändå en varningssignal. Gjorde de EKG förresten? Det är när man sätter klisterlappar med sladdar över bröstet och kollar hur hjärtat jobbar. Jag har samma grej med andningen för övrigt. Har en hjärtmuskelsjukdom. Hursomhelst ring VC.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: