Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1255 ggr
bellisan
9/3/17, 7:11 AM

Orkar inte mer..

Ver inte vart jag vill komma med inlägget men de är väll som ett litet rop på hjälp eller nåt ditåt! Har fått nog nu, är inne på den gränsen om detta liv verkligen är värt att kämpa för, varnar er för ett långt inlägg som kanske inte kommer hänga ihop helt måste bara få ut allt känner jag! Men det är som såhär, jag har varit under utredning hos läkare ett bra tag, mer är 4 år, har inte fått någon sjukdom fastställd men har haft underproduktion i sköldkörteln på typ 2 av alla blodprover jag lämnat. Fick levaxin utskriver på prov 6 veckor ungefär men kände mig bara sämre en tid. Gick tillbaka till läkaren efter typ 6 månader efter jag slutat ta medicinen, anledningen till det tog så lång tid innan mitt nästa besök var för jag mådde så pass dåligt att jag inte ens kunde ta mig dit. Fick ingen ny levaxin elller annan medicin att prova heller. Men nu jag orkar inte mer, har mer symptom än innan, mår illa, orkar inte gå ut, kan gå upp på morgonen äta frukost sen är min ork slut, blir yr och mår illa när jag går ut, jobbigt att andas, ja listan kan göras lång. Har tappat hoppet helt. Ingen som förstår hur jag mår. Kollar på medicinburkarna hemma och undrar om jag ska ta dom o få slut på allt men jag vill ju inte dö, utan bara få stopp på mitt lidande. Har inte varit ute med vänner på 1år och ingen jag har ens hört av sig och frågat hur jag mår eller ens om vi ska ses, bra vänner ellerhur? Fattar inte hur jag ska komma rätt igen vill ha mitt liv tillbaka NU.. Ja, skriver mer i kommentarer om jag kommer på något jag missat har inte sovit någonting så mitt huvud står still. Och än en gång ber om ursäkt för inlägget inte hänger ihop men får inte ihop allt de ba kommer under tiden jag skriver jaja skitsamma nu hoppas ni haft en bra helg iaf för de har inte jag!

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

  • Paul Walker
Annons:
Mooniq
9/3/17, 7:47 AM
#1

OM du har en underproduktion på sköldkörteln , kanske du har jodbrist? Läs på om Jod och vad den gör i kroppen, kolla sen hur du äter när det gäller fisk/skaldjur och tex jodberikat salt. Jag var matt med torr hy och frissigt hår i många, många år och väldigt trött oxå, började med MSM som är ett organiskt svavel men som kroppen kan uppfatta som jod- delvis och jag blev piggare och huden blev bättre. Läste sen på om jod, och insåg att jag får i mig väldigt små mängder. Att tillsätta jod utan att läsa på är farligt -för mycket jod i kroppen kan påverka din hälsa negativt. https://www.greatlife.se/jod-iosoljod

Sen bör läkaren ta prover och kolla dina mineralhalter och ev vitaminhalter, för har du brist av tex järn, kalium, magnecium och zink så blir man helt dränerad och trött/orkeslös. Vet inte om du äter mycket bär, frukt och grönsaker, om du inte gör det så bör du äta åtminstone grönsaker dagligen -för de innehåller mest näring.

Skit att stå under utredning och inget händer - jag hoppas det vänder och du snart mår bättre.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

_Fisken
9/3/17, 7:54 AM
#2

Drygt läge för dig just nu….  😢

[Siljan]
9/3/17, 8:03 AM
#3

Jag förstår hur du mår för jag har gått igenom hela det där eländet med sköldkörtel och fått behandling som gav resultat.Från början hade jag överproduktion och har radio jod behandlas för det.Fick innan behandling  thacapzol som bromsade upp överproduktion av hormoner och efter behandling när jag istället fick underproduktion efter som sköldkörteln nu är helt utslagen så blev det Levaxin som jag helt enkelt inte tålde och blev riktigt klen.

För mig omvandlades inte T4 till T3 som det ska göra med Levaxinet så istället fick jag liothyronin vilket gav ett enormt bra resultat och idag mår jag prima och hur bra som helst.

Det här kan i många fall vara svårt att komma tillrätta med och det är så många knepiga symtom som man ofta inte alls förstår men eftersom det är hormonellt så blir de fruktansvärt jobbigt med allt i kroppen efter som sköldkörteln påverkar allt i hela vår kropp.

Du ska inte ge upp tvärtom kämpa och tjata på rejäla utredningar och en fråga har du fått remiss till en endokrin mottagning som ordentligt kan reda ut det här med struma och sköldkörtel ?

Allmänläkarna har inte alltid den rätta kunskapen och därför går många och mår skit i onödan för dom får ingen riktig utredning och om du googlar dig fram hittar du många som haft bekymmer att komma tillrätta med men också många av oss som verkligen blivit bra.För mig tog det hela 25 år innan jag kom tillrätta med min sköldkörtel så jag kan förstå dig vad du går igenom och kräv rejäla utredningar och ligg på och tjata för även om prover kan visa bra betyder det inte att det är bra så det här är nåt många får kämpa enormt med vilket inte är det lättaste när man inte har orken men man måste om man vill bli bra.

Jag fick göra om radio jod behandling nåt som dom undviker eftersom det är radioaktivt medel som tillförs i kroppen och man får undvika kontakt med folk  och djur under en tid just för man utsätter andra för strålningsrisken så det där är nåt som dom inte gärna gör om men min giftstruma (Graves sjukdom) hade gått så långt så behandlingen tog inte som den skulle så det blev en andra gång och då först tillfrisknade jag men efter första behandlingen mådde jag utmärkt ungefär ett halvår sen tvärvände det över en natt och överproduktionen var tillbaka.

Det är kämpigt många gånger med sköldkörteln men det går att komma tillrätta med så ge inte upp utan kämpa och ligg på som bara attan hos läkare att du ska ha en riktig utredning och det kan vara så att du också behöver få behandling antingen med radioaktiv jod eller operation och kanske är inte enbart medicinering tillräcklig så kräv utredning och kämpa för det är din hälsa som är den absolut viktigaste.Lycka Till och tro mig jag vet av erfarenhet hur jobbigt det här är men jag är också ett av många exempel på att man kan bli helt frisk.

NiklasTyreso
9/3/17, 12:22 PM
#4

Om TS har diagnos redan kan det nog gå snabbare att få återuppta medicineringen. Många läkare skriver ut lägre dos Levaxin än patienterna känner ger tar bort tröttheten. Läkaren vill inte utlösa hjärtproblem hos patienten med för hög dos Levaxin. Hjälper inte behandlingen kan det vara värt att byta läkare några gånger. Det det är trist att behöva kämpa för bra sjukvård, men så är läget. Jag har hittat en bra privatläkare för min köldkörtelns. Köldkörtelns sjukdomar är dåligt utforskade. Det skulle ex behövas bromsmediciner mot de autoimmuna angreppen som gör sköldkörteln inflammerad och stör hormonproduktionen, på samma sätt som reumatiker har bromsmediciner mot sin autoimmunitet.

Upp till toppen
Annons: