Annons:
Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 1812 ggr
Vizzla
9/2/17, 2:03 PM

Högt blodtryck, mediciner och biverkningar

Har ätit Enalapril mot högt blodtryck i 10 års tid. Har nu ett blodtryck med medicin på 115/73 typ. Mår jättebra å dom men har en biverkning som verkligen kan bli irriterande ibland. Får väldigt lätt lågt blodsocker. Lätt att få blodsockerfall. Måste äta väldigt regelbundet.

Fler som fått detta?

Känner ni ert höga blodtryck? Jag känner av det direkt, typ om jag missat att ta blodtrycksmedicinen på morgonen så efter 2-4 timmar (efter att jag skulle ha tagit den) får jag en brännande/skärande känsla i huvudet och ett tryck. En helt annan huvudvärk. Mäter jag då trycket ligger det på knappa 120/85, så inte ens särskilt högt. Läkarna säger bara att de flesta inte känner av sitt höga blodtryck.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Annons:
Aleya
9/2/17, 2:10 PM
#1

Jag känner bara av mitt blodtryck då det stiger över 130 i övre tryck. Men får bara så högt om jag har ont en längre tid. Värst då har det varit 170/100. Det var konstant ont i huvudet och förvirring. Men har som sagt detta bara då jag har ont länge så tar inte medicin för det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Pyttelite
9/2/17, 2:12 PM
#2

Det är kanske snarare "biverkning" av utsättningen av läkemedlet du känner av än att ditt blodtryck skulle vara förhöjt.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Maria
9/2/17, 2:16 PM
#3

Jag medicinerar med Metoprolol och Losartan. Jag märker ingenting om jag har glömt medicinen någon gång.

Jag låg på 180/115 i snitt då man upptäckte mitt höga blodtryck och inte ens då märkte jag något nämnvärt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Vizzla
9/2/17, 3:11 PM
#4

#2 ja du kan ha rätt men jag hade lite samma känsla innan jag fick min medicin. Har inte konstant högt tryck men ligger i övre gränsen och får toppar över hela dygnet då det blir alldeles för högt. På nån dygnsmätning hamnade jag på 163/119 eller nåt.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

OlgaMaria
9/2/17, 3:20 PM
#5

Du kanske kan testa en annan medicin, t ex Metoprolol.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: