Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2993 ggr
sp0ngeb0b
8/24/17, 8:42 AM

Lågt blodsocker hos icke-diabetiker

Jag har framförallt under det senaste året (kan ha börjat innan men inte tänkt på det förrän då) känt att jag fått blodsockerfall när jag inte har ätit på ett tag. Liksom, att jag känner på symptomen att det är dags att äta innan jag är hungrig "som vanligt", så att säga. Symptomen jag får är framförallt huvudvärk (känns lite annorlunda från annan huvudvärk), trötthet, koncentrationssvårigheter, svaghet, dåligt humör m.m. Kan ibland även bli kallsvettig och blek. Det kommer någon timme efter att jag har ätit, och blir snabbt värre och värre. Går över direkt när jag äter något, helst något med mycket socker såsom en banan. Jag har inte diabetes, det kollade jag via blodprov för inte så längesedan, men jag har diabetes typ två i familjen (pappa och morfar).

Hittade idag denna artikel om hypoglykemi/lågt blodsocker hos icke-diabetiker och jag känner igen mig jättemycket. Ska ringa läkare och be att få en undersökning, men tänkte höra vad ni tror. Någon som känner igen sig?

Annons:
Maria
8/24/17, 8:47 AM
#1

Jag känner igen mig och jag tror att många gör det. Skillnaden är att för mig kommer det inte så snabbt som en timme efter måltid.

Men kolla du för säkerhets skull.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

sp0ngeb0b
8/25/17, 1:11 PM
#2

Ja, det är säkert många som känner igen sig och det är säkert inte ett problem för många. Men för mig är det ett problem, jag mår riktigt dåligt och känner inte att jag kan äta varenda gång jag får lågt blodsocker, för då hade jag typ ätit konstant.

NiklasTyreso
8/25/17, 7:45 PM
#3

Så var det för mig förr, när jag hade kroniska tarmproblem under ca 20 års tid. Magen tog inte upp så mycket energi. När min mage blivit bättre gick problemen med lågt blodsocker över.

Vizzla
9/2/17, 1:59 PM
#4

Jag får lågt blodsocker men det är på grund av blodtrycksmedicinen jag äter. Känner precis som du - darrig, svimfärdig. Måste äta väldigt regelbundet. Typ 4-5 timmars mellanrum.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

sp0ngeb0b
9/4/17, 8:32 AM
#5

Tack för era svar! Det skulle kunna vara något liknande som dig #3, jag har en del magproblem, dock har jag inte fått någon klarhet i vad som är fel. Jag får väl vänja mig vid att alltid ta med massa mellanmål tills jag har klarat ut det.

Upp till toppen
Annons: