Annons:
Etiketthud
Läst 1029 ggr
Elin1043
8/11/17, 11:07 PM

Stort märke på ryggen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag fick det här märket för 3 veckor sen och först trodde jag att det var ett blåmärke men det gör inte ont, så nu vet jag inte vad det är, någon som ser vad det kan vara?

Annons:
Maria
8/12/17, 6:52 AM
#1

Du kan ha fått ett fästingbett. Det kan se ut som större röda fält på huden. Det kan vara värt att ta ett prov på vårdcentralen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Devya]
8/12/17, 7:55 AM
#2

Det är nog svårt att säga. Det kan vara svamp eller något helt annat. Det bästa är att gå och kolla upp det.

Annielle
8/13/17, 9:42 AM
#3

Tänkte också att det kunde bero på fästingbett, min kompis fick något liknande på benet som han struntade i eftersom det inte kliade eller något, han kollade upp först efter ett år och det var borrelia, så den trötthet som han hade dragits med det året hade han kunnat ha sluppit, så kolla upp det.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Maria
8/13/17, 9:46 AM
#4

Jag hade stora svagt rosa fält på ryggen en gång och tänkte inte så noga på det. Ganska långt efter det så blev jag jättesjuk och det hade gått så långt som till neuroborrelios med hjärhinneinflammation så jag låg inlagd ett tag.

Så det kan vara värt att ta ett test.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annielle
8/13/17, 2:00 PM
#5

#4 

Ja det kan gå illa 😕En jag känner som jobbar inom psykiatrin har berättat om en patient som var inlagd och klassad som psykiskt sjuk, men som det senare visade sig hade långt gången Borrelia som hon på grund av att det hade gått för långt utan diagnos och hjälp dog av. 😮

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: