Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 800 ggr
[memoirsofaclone]
8/11/17, 12:53 AM

Ingen känsel?

Många säger att det gör fruktansvärt ont när de noppar ögonbrynen, jag känner dock ingen smärta där alls. På andra ställen är det ''normalt'', om man rycker ut ett hår i näsan t ex blir man typ tårögd för det gör så ont, men just vid ögonbrynen känns det ingenting om man rycker bort hår. Är jag ensam om detta? Har tyckt att det ju varit nåt positivt men samtidigt undrar man ju om det är nåt fel eftersom det verkar göra så otroligt ont för andra.

Annons:
[HundochKatt]
8/11/17, 1:37 AM
#1

Jag tycker inte att det gör ont att noppa ögonbrynen, så du är nog inte ensam om att tycka så. Inte heller tycker jag att det gör ont att plocka några strån vid näsan heller. Ok, visst det kan "nypas" en aning men inget jag berörs av så att jag tycker att det gör ont. 

Jag tror att en del är väl mer känsliga än andra och därför reagerar vi olika.

Ria74
8/11/17, 5:24 PM
#2

Det är väldigt individuellt vad man tycker gör ont. Jag tar t.ex aldrig bedövning hos tandläkaren. Visst känns det men det är fullt hanterbart för mig medan andra behöver bedövning eftersom dom upplever rejäl smärta. Gissar på att det är samma för dig med att noppa ögonbrynen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Maria
8/11/17, 5:44 PM
#3

Jag tror också att det är väldigt individuellt.

Det är säkert inget fel så länge du har känsel i huden så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[memoirsofaclone]
8/11/17, 8:45 PM
#4

Ja ni har säkert rätt. Funderar bara på vad det beror på. Avsaknad av ''smärtnerver'' kanske?

[Devya]
8/12/17, 7:57 AM
#5

Samma här. Det gör inte alls ont för mig att noppa ögonbrynen. :)

Aleya
8/12/17, 9:29 PM
#6

Jag nyser varje gång jag försöker noppa ögonbryn. Men någon direkt smärta känner jag inte.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Honestyisdead
8/19/17, 10:45 AM
#7

På mig gör det bara ont på undersidan.

Annielle
8/19/17, 3:39 PM
#8

Det gör inte ont för mig heller och har aldrig gjort! Där emot om jag drar ett hårstrå ur näsan som du beskriver, usch vad ont det gör!

Piercade dock näsan för rätt många år sedan och han som gjorde det sa att många tycker att det gör rätt ont och tårarna brukar rinna, för min del gjorde inte det något särskilt ont alls, inga tårar heller. Lustigt hur olika det är med smärta helt enkelt.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: