Annons:
Etikettalternativmedicin
Läst 780 ggr
emeliiiiieee
8/10/17, 11:44 AM

Akupunktur

Fått tid för akupunktur för mina höftproblem. Är livrädd rent ut sagt. Googlat men tycker inte jag blir mer klok på det. Hur går det till? Och hur känns det?

Annons:
Maria
8/10/17, 11:47 AM
#1

Jag har gjort akupunktur för huvudvärk i några omgångar. Senaste gången var nyligen och då testades med nålar enbarT första gången och då det inte hjälpte mig så testades nålar med lite ström andra gången men som sagt det funkade inte för mina problem.

Vad är det du är rädd för?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Scorpio97
8/10/17, 12:03 PM
#2

Jag har gjort det många gånger, för min huvudvärk. Var dock flera år sedan. Jag tyckte också det lät lite läskigt innan första gången, men det försvann snabbt när jag väl var där. Det gjorde inte ont att sätta i nålarna. Om jag inte tittade när hon satte i nålen så kände jag det nästan inte alls. Kände ett svagt tryck där nålarna satt. Sen fick jag ligga still i ungefär en halvtimme (med lite lugnande musik, somnade några av gångerna vilket var okej) innan hon tog ur dom igen. Efteråt var jag lite varmare än normalt men annars märke jag inga biverkningar.

Jag blev piggare av akupunkturen, men tyvärr hjälpte det inte mot min värk.


//Jessie

emeliiiiieee
8/10/17, 12:09 PM
#3

Har väldigt lätt att må illa och spy när jag blir varm och nervös. Så är livrädd att jag helt plötsligt ska spy när han sätter nålarna eller efteråt 😭 Förhoppningsvis går det väl bra och jag blir av med värken och slipper operation men ändå 😩 Själva tanken av små nålar skrämmer mig

Maria
8/10/17, 12:24 PM
#4

Nålarna är så tunna så de knappt känns.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
8/10/17, 3:13 PM
#5

Se till att alla nålar är borttagna när du ska gå. Känner 3 Pers som hittat nålar när dom  gått därifrån ;)

Maria
8/10/17, 3:17 PM
#6

#5 Haha, ja det är lätt hänt och talar också om hur små de är och hur lite det känns: -)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Aleya
8/11/17, 3:08 AM
#7

Mitt enda tips är att dom du känner att en speciell punkt domnar av att du fått en nål där, så be den som ger akupunktur att byta punkt. Det är inget farligt om det skulle domna på en punkt men det är ganska oskönt att ligga där och ha sockerdricka

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

OlgaMaria
8/22/17, 8:27 AM
#8

Det är lite jobbigt när de sätter nålarna om man är känslig för det, men det går fort och känns inte mycket. Sen ligger man bara och vilar ett tag.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

NiklasTyreso
8/22/17, 6:12 PM
#9

Jag fick bra effekt av akupunktur mot rygg smärtor för ca 20 år sedan. Den smärtlindrande effekten sätt dock bara i i ett dygn. När jag bytte akupunktur funkade det inte, så det ska vara en duktig och utbildad akupunktör.

Maria
9/2/17, 9:06 AM
#10

Har du testat ännu?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: