Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 520 ggr
dani-ella
2017-07-26 18:45

Beroende nikotin

Kan man bli beroende av nikotintuggummin och andra sluta-röka-produkter? Är enda skillnaden att man slipper dra ner skiten i lungorna som man gör med cigaretter men att man tuggar och sväljer nikotinet istället och att själva nikotinberoendet finns kvar?

Annons:
Maria
2017-07-26 19:13
#1

Ja du får ju i dig nikotin fast på ett annat sätt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2017-07-26 19:34
#2

Det är ju massa skit i cigaretter som kommer ner i lungorna. 

Det får man inte i sig med nicotinprodukter. Men det är ju så klart fortfarande nicotin.

dani-ella
2017-07-26 20:14
#3

Ja det är ju bra att man slipper allt annat som finns i röken man drar i sig. Men känns lite dumt att produkter som ska hjälpa en sluta röka innehåller nikotin de med. För mitt beroende finns kvar då känner jag. Det funkar inte att sluta med tuggummina med nikotin. Går ju inte att ersätta med vanliga tuggummin för mig iaf :(

Jag ställde frågan här för en kompis som slutade röka samtidigt sa att det var omöjligt att bli beroende av nikotintuggummin för de tar bort beroendet. För henne gick det hur bra som helst att bara ta dem en kortare tid när hon slängde ciggen. För mig känns det omöjligt.

Maria
2017-07-26 20:57
#4

Vad jag förstått så innehåller de ju inte lika mycket nikotin och det är ju tänkt som ett hjälpmedel när det kniper som mest. Det blir som en nedtrappning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2017-07-26 21:09
#5

Det är ju meningen att man ska minska mängden nikotin även med tuggummin för att sedan sluta. Men en del fortsätter med tuggummin alltid.

Upp till toppen
Annons: