Annons:
Etiketthjärt-lungsjukdomar
Läst 666 ggr
Excutingsong
7/16/17, 7:48 PM

Hjärtrusning

Någon som kan få dessa utan en panikattack? Min puls kan variera mellan 150-200 på morgnarna med extrem hjärtklappning i 30-40 minuter för att sen avta. Detta sker varje morgon. Vaknar lugnt men helt borta i huvudet. Så fort jag går upp börjar detta.

Annons:
[PeterTM]
7/16/17, 8:37 PM
#1

Jag har liknande problem, men inte så hög puls, tror inte att jag skulle överleva 200. Jag ligger mellan 110-130 på morgnarna obehandlad, men nu tar jag Atenolol, en mikrodos, för pulskontroll. En kvarts tablett av minsta styrkan varannan dag räcker för mig.

Excutingsong
7/16/17, 9:17 PM
#2

Vad är anledningen till dina rusningar?

[PeterTM]
7/16/17, 9:59 PM
#3

#2 Oklart, men jag har många diagnoser som kan påverka inklusive hjärtsvikt, nefropati, diabetes typ 1 med flera.

Excutingsong
7/16/17, 11:55 PM
#4

Hur yttrar sig din hjärtsvikt? Vad har du för symptom och hur upptäcktes det?

tk1971
7/17/17, 7:39 AM
#5

Har du kollat sköldkörtelvärdena? Om man har struma kan det påverka hjärtat så att det slår för fort.

[PeterTM]
7/17/17, 8:00 AM
#6

#4 Jag hade en hjärtinfarkt för tio år sedan och fick två stentar i kranskärlen. Egentligen skulle jag ha bypassopererats för 15 år sedan, men det finns inga kärl att ta, de flesta är redan använda för mina dialysaccesser, så det går inte att göra någon bypass, måste se till att hjärtat klarar sig med den hjälp det har från stentarna.

Jag tål ingen stress och jag kan inte ta i som jag brukade förr, då säger hjärtat ifrån, jag känner det fysiskt. Eftersom jag varit diabetiker i 49 år och gått i bloddialys i 27 år, har min hjärtstatus varit känd hela vägen.

Annons:
Excutingsong
7/17/17, 1:38 PM
#7

Har kollat dem. Har alla symptom på skölskörtelknas men ingenting syns på proverna.

Excutingsong
7/17/17, 1:38 PM
#8

Har kollat dem. Har alla symptom på skölskörtelknas men ingenting syns på proverna.

Upp till toppen
Annons: