Annons:
Etikettkost-och-recept
Läst 599 ggr
EliseaS
7/9/17, 4:04 PM

Problem att äta

Hej!

Som rubriken lyder har jag problem med att äta. Jag har inte problem med maten i sig, alltså att mår dåligt utav att äta/vill gå ner i vikt osv.. det är bara det att varje gång jag äter så tar det stopp. Jag kan vara jättehungrig men det tar stopp ändå och "växer" liksom i munnen. Jag vet inte vad det beror på, men extremt jobbigt är det i alla fall för jag äter i princip aldrig mig mätt. Jag brukar säga att jag är mätt i munnen men inte i magen typ, om det makes sense🤔Är det någon som har något tips på vad jag kan äta som går snabbt? Typ om det finns någon bra proteinshake eller något annat som är enkelt men som man samtidigt kan bli någonlända mätt på? Tänker inte att jag bara ska livnära mig endast på det, utan ha det mer som extra tillhands när jag känner att jag inte får i mig mer.

Tacksam för svar :)

Annons:
Maria
7/9/17, 4:07 PM
#1

Det känns som om du borde börja med ett besök i vården innan för att eventuellt reda ut orsaken varför du känner så här.

Har det kommit nyligen? Är det i samband med stress? osv…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Roe Deer]
7/10/17, 12:23 AM
#2

Som  energikick är ju smoothies rätt bra. Kanske på bananer, spenat, romansallat och proteinpulver på ärter eller hampa?

Det kan ju vara bra om du förstår orsaken kring ditt problem med födointaget. 
Det är ju bra om du försöker äta på någorlunda fasta tider, frukost, lunch, middag och ev. mellis om du är hungrig. Träning ökar ju hungern. Bra med sömn är också viktigt. Jag förstår att det kan vara jobbigt om du blir mätt fort (i munnen som du säger). Kanske satsa på mindre men kaloritätare mål?

Upp till toppen
Annons: