Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2325 ggr
emma_skane
2017-06-20 13:04

Feber som kommer och går..

Hej!

Jag har stort sätt varit sjuk hela junimånad. Det började med en hög feber på 40 grader och en hemsk muskelvärk, dock inga andra symtom.

Detta hade jag nog i flera dagar, sökte t.om akuten då min feber inte riktigt ville ge med sig.  Min crp var då 22 och jag skickades hem med två alvedon.  Min temp fluktuerade väldigt under näst kommande vecka och hade en huvudvärk som kom och gick, främst i ögonregionen, typ spänningshuvudvärk men jag började ändå känna mig lite bättre.  Efter lite mer än en veckas tid fick jag någon dag med normal temp 36,8.

Sedan kom halsont och det fortskred till en riktig förkylning med slemhosta. 

Nu efter att har varit förkyld i en veckas tid fick jag  åter en febertopp mitt i natten då jag hade riktigt ont i musklerna och lederna igen. Nu sitter jag här igen med feber..   

Ringde vct och dom menade på att jag har fått virus på virus och att det finns inget att göra åter det mer än låta det ha sin gång.  Men jag blir orolig när jag har en feber som kommer och går hela tiden. Har dessutom fått riktigt ont mellan skulderna och känner mig stel i ryggen.  Men det sa dom också hörde till en virusinfektion…   

Tycker ni det låter oroväckande?

Annons:
[AnimeV4]
2017-06-20 13:08
#1

Kolla med 1177 och en annan vårdcentral!

[Devya]
2017-07-02 22:25
#2

Låter faktiskt inte alls bra det döe med skuldrorna och ryggen! Försök få hjälp asap. Du kan behöv en antibiotikakur. Nu var det ju dock en tid sedan ser jag. Hur gick det??

emma_skane
2017-07-04 13:58
#3

   #2 

Har faktiskt blivit bättre.  Har inte längre någon värk samt blev utredd hos vct för min feber.  Inväntar dock fortfarande svalgprover.  Mitt immunförsvar är nog inte det bästa nu då jag har en utmattning i botten.  Tänkte börja med vitamintillskott och försöka stärka upp mitt immunförsvar på det viset.

Upp till toppen
Annons: