Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 609 ggr
sparklee
6/19/17, 6:00 AM

Ont i vaden

Hej! Jag fick igår en plötslig smärta i ena vaden. Det värker som en molnande smärta. Det är i nedre delen av vaden. Jag har ibland problem med ont i vaderna när jag idrottar men detta kändes som en annan smärta och uppstår mer när jag vilar. Jag var väldigt aktiv i går om det kan ha betydelse? Anledningen att jag skriver är för att jag äter p-piller och är orolig för blodpropp. Men jag tycker det skulle var konstigt eftersom jag endast ätit p piller i en månad och för att jag ständigt rör på mig. Skulle det kunna vara träningsvärk eller vad tror ni? Ska jag vänta och se eller behöver jag vara orolig?

Annons:
Maria
6/19/17, 6:52 AM
#1

Jag tycker du ska söka vård.

Börja med att ring sjukvårdsupplysningen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tyst
6/20/17, 4:05 PM
#2

Jag tycker det låter som kramp. Det får jag lätt i vaden om jag anstränger mig mycket dagen innan. För mig hjälper magnesiumtabletter och att massera.

Tycker dock att du ändå borde rådfråga sjukvårdsupplysningen som #1 sa, det kan ju vara något annat.

VeilofElysium
6/26/17, 12:16 AM
#3

Kan vara benhinneinflammation också. Jag hade det tidigare, kände inte av det så mycket när jag idrottade men hade svårt att gå ned för trappor och att gå raskt.  För det så är sjukgymnast väldigt bra och att man ser till att fixa bra träningsskor.  Typisk löparskada egentligen men det kanske inte var i samband med löpning som du fick det?

Upp till toppen
Annons: