Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1362 ggr
RosaYlva
2017-05-28 14:52

Att sluta röka

0339 imorse tog jag min sista cigg (förhoppningsvis, har försökt och sluta massor av gånger). Redan 0720 var jag så röksugen att jag nästan sprang iväg till macken som inte var öppen då. Men jag tänkte att jag skall tänka mig som en snål människa. Hehe det gick ganska bra. Sen vill jag sluta för hälsans skull. Har en hemsk hosta. Kräks nästan. Så nu är jag inne på timme 12. Yay.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Annons:
Annielle
2017-05-28 14:57
#1

Bra jobbat! 👍 Har du haft någon plan de gånger du har slutat att röka tidigare och har du det nu?

Kan ju vara det som gör att du inte har klarat av det tidigare?!? Finns ju en hel del slutarökaplaner/ rådgivning.

Inne på beroendenifokus skriver de säkert om detta! 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Maria
2017-05-28 15:24
#2

Hej Ylva. Vad roligt att se dig igen🙂

Tänk sedan när du börjar räkna dagar istället för timmar. Du kommer klara detta galant.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RosaYlva
2017-05-28 18:51
#3

#1 Nä egentligen har jag ingen plan mer än att ge tusan på att inte röka. Fuskar lite. Har snus och det blev för dyrt med både cigg och snus. Har två appar. På måndag skall jag ringa sluta-röka-linjen. #2 Ja det skall kul att räkna dagar sen. Borde ha små delmål med belöning.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Maria
2017-05-28 18:55
#4

Kunde jag sluta som rökt hemmarullade cigaretter utan filter i 35 år så kan alla ;-)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RosaYlva
2017-05-28 19:59
#5

Alla kan nog det tror mer på att det är oviljan att inte sluta som sätter käppar i hjulen för många. Men min hosta är inte och leka med så det är min största orsak till att sluta. Kvällarna är värst. Rökte mer när jag är hemma och även nattetid. Nu kanske det tar ett tag innan hostan lägger sig antar jag. Och att jag kan sova bättre om nätterna nu när jag inte behöver röka.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Maria
2017-05-30 11:05
#6

Hur går det för dig?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[colors_]
2017-05-30 15:59
#7

Jag har en kompis som slutade med både cigaretter och snus samtidigt. Jag vet inte hur det gick till, antagligen försvann viljan att röka, och viljan att inte röka kom… Men det går! Jag av alla har faktiskt rökt en cigarett för kanske fem år sedan, och slängde resten av förpackningen. Men jag kan skylla på att jag var allvarligt sjuk under den tiden, och tänkte inte klart. Men faktiskt var det inget jag fastnade för alls, jag tänkte mer "är det bara detta som det är så stort ståhej om??" Hehe. Men allt går… hoppas du lyckas!

Ary
2017-05-31 14:22
#8

Grattis! 😃

Vill du ha tips? Jag slutade röka från i lång tid men på riktigt för 4 år sedan.

Lakritsstjärna
2017-06-09 20:18
#9

Min sabo fick ett ultimatum för jag kände inte att jag ville inte leva med en rökare. Han bestämde sig bara att nu fick det vara slut och härdade bara ut de första dagarna då det fysiska abstinensen varade med mycket fysisk aktivitet och sen blev det lättar sa han. Han tuggade mycket vanliga tuggummi det första halvåret för att han sa att hans mun hade tråkigt. Nu har han varit rökfri i 8 år. Han sa också att det tog några månader innan han märkte de positiva effekterna av att sluta röka. Smaken och lukten blev bättre och han kände att han fick mer ork och kände sig mindre irriterad på småsaker.

RosaYlva
2017-10-27 16:54
#10

Hej alla. Det har inte riktigt gått så bra. Höll ut några månader och sen skulle jag bara smaka några och sen var jag fast igen. men jag är åter inne på att sluta. Har tre långa kvar i skrivande stund. Snuset "blev jag av med" för 10 dagar sen. Lite tidigt att sluta med ciggen samtidigt men men. Hostan och slemmet gör mig påmind. Synd bara att jag bara har rökare omkring mig.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Maria
2017-10-27 16:58
#11

Kan du inte vända på problemet en period så att du snusar medan du slutar röka? Nu är väl inte snus så nyttigt heller men bra mycket bättre än cigaretterna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RosaYlva
2017-10-27 17:03
#12

Mitt mål är att jag blir helt nikotinfri. Det har varit svårare med att sluta snusa än röka. vi får se vad som händer de närmsta dagarna. Nä nu skall jag åka och äta med min bror.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Maria
2017-10-27 17:38
#13

Det är oftast lättare med delmål och klarade du snuset så bör du ju klara rökningen eftersom du tyckte det var lättare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
RosaYlva
2017-10-27 19:13
#14

#13 Jo visst är det bra med delmål. Har en app i mobilen som räknar hur många dagar jag varit snus- respektive rökfri. Den har hjälpt mig förut för det längre för varje dag så att säga. Sen gäller det att inte vistas där det röks.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Lillyrod
2017-10-27 19:13
#15

Jag slutade efter 40 år med hjälp av e-cigg. Första halvåret använde jag e-juice med nikotin för att sedan minska ner till att helt sluta med nikotin. Använder fortfarande e-cigg men är helt nikotinfri sen i februari. Ekonomin hjälpte mej i beslutet. Från ca 2000 kr i månaden till 300 kr. Nu är det ca 150 kr för att kunna andas in och blåsa ut rök en gång ibland 👍

RosaYlva
2017-10-27 19:16
#16

#14 Starkt jobbat. 😃 Jag är sån att jag kan inte trappa ner. Blir som en lång plåga så jag klipper rätt av när sista ciggen är rökt.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Maria
2017-10-27 19:17
#17

Ja jösses vad pengar man sparar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RosaYlva
2017-10-27 19:23
#18

Oja Maria det gör man. nu behöver jag spara på mina pengar då jag köpt bil nyligen. 😉

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

[Jarl]
2017-10-27 19:24
#19

Finns medicin på vårdcentralen jag ska pröva också

RosaYlva
2017-10-27 19:30
#20

Vad heter den?

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Annons:
Lillyrod
2017-10-27 20:15
#21

Det absolut bästa är viljan. Man måste verkligen vilja. Själv. Inte för att någon annan säger det, Inte för att någon säger att det är farligt. Alla vet att det är farligt. Det är bara man själv som kan bestämma och ge sig f-n på att man ska sluta som räknas. Lycka till!

kjersti
2017-10-28 22:18
#22

Det är svårare att sluta snusa… Ingen bra ide om man vill bli nikotinfri att gå över till snus…Man kan bara göra det själv… Rökfritt i din närhet.. Händerna på ryggen.Utmana din omgivning .. Stötta ihop… Lycka till… Varje gång du försöker sluta röka är du närmare gången som du faktiskt lyckas..

Maria
2017-10-29 06:56
#23

Fast vad jag förstått så har Ylva både rökt och snusat så det blir ju inte till att gå över till något egentligen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: