Annons:
Etikettsömn-vila-och-avslappning
Läst 625 ggr
Molly148
4/20/17, 2:38 AM

Sover inte på natten

Jag är 15 år och går sista terminen i nian. Jag har så länge jag kan minnas  haft sömnsvårigheter pga bland annat min adhd.  Med åren har det blivit värre och de senaste 2 veckorna har jag somnat klockan 7 på morgonen. Nu efter lovet har jag otroligt mycket skolarbete då jag hamnat back i skolan och knappt har några betyg. Jag har under hela min skoltid hämpat otroligt mycket för att klara av skolans mål men i sjuan gick jag i princip under då allt blev på tok för mycket. Jag fick min adhd diagnos i början på janurai vilket är ett rätt sent stadie för att få diagnosen. Efter detta fick alla mer förståelse varför jag haft så svårt i skolan och inlärning.  Men jag vill ju verkligen komma in på gymnasiet och det har gått otroligt mycket bättre i skolan sen jag fick min medicin. Det stora problemet är sömnen att vad jag än gör så går det inte. Ska även tilläggas att jag tar sömntabletter (melatonin) Är det någon som vet vad jag kan göra? De nätter då jag ska upp till skolan men klockan närmar sig tidig morgon,är det värt att sova i två timma eller blir det bara värre??  Tack på förhand mvh uppstressad tjej

Annons:
OlgaMaria
4/20/17, 9:19 AM
#1

Är det circadin du tar? Isåfall kan det vara dessa som ställer till det för dig. Det är depottabletter som utsöndras under hela natten och bara ger liten effekt. Vissa lyckas då inte somna förrän sent på morgonen. För de flesta passar det bättre med rent melatonin där man får hela dosen när man tar den på kvällen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: