Annons:
Etikettalternativmedicin
Läst 851 ggr
Hamster:P
1/29/17, 3:02 PM

Är det farligt?

Ibland när jag reser mig upp så blir allt jättekonstigt. Jag blir yr, skakar, får svårt att se och andas. Och sen måste jag luta mig mot en vägg. Det har hänt ganska många gånger… Om ni vet vad det är så får ni gärna skriva det, eller om ni själva har varit med aom det. Mvh Penny (Jag är 14 år)

Annons:
Calcifer
1/29/17, 3:11 PM
#1

Om det är farligt eller inte är omöjligt att veta. Det kan ju vara en bra idé att kolla upp det på vårdcentralen. Kan ju vara att du har någon brist eller så reser du dig för snabbt eller så är det hundra andra grejer eller ingenting.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

tk1971
1/29/17, 3:13 PM
#2

Det låter som lågt blodtryck. Jag har själv det, och ibland när jag reser mig upp snabbt blir det svart för ögonen under några sekunder, öronen susar och det blir ett slags overklighetskänsla. Men det är helt ofarligt!

fossingen
1/29/17, 3:18 PM
#3

#0 Kollat blodtrycket?


Hamster:P
1/29/17, 3:20 PM
#4

Okej, tack för hjälpen!

Hamster:P
1/29/17, 7:42 PM
#5

#3 Nej det har jag inte

Maria
1/29/17, 8:10 PM
#6

Det låter som blodtrycksfall.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
sp0ngeb0b
2/2/17, 3:36 PM
#7

Tycker också det låter som blodtrycksfall, i så fall är det inte farligt. Blodtrycksfall är jättevanligt speciellt om man är lång, tonåring och/eller kille. Jag är inget av det men får ändå blodtrycksfall ibland om jag reser mig för snabbt eller liknande. När jag var tonåring kunde jag få det flera gånger om dagen. Man kan testa att resa sig långsamt. T.ex. om när du går upp ur sängen kan du sätta dig långsamt upp, och sitta en stund innan du reser dig. Det kan hjälpa.

Upp till toppen
Annons: