Annons:
Etikettnya-rön
Läst 786 ggr
Eda
1/9/17, 9:07 AM

Forskning gällande demens

I sajten pensionärer iFokus finns en mycket intressant och läsvärd tråd gällande demens, som jag vill rekommendera. Se: **http://pensionarer.ifokus.se/discussions/55fa73778e0e742dfe000056-demens?discussions-2**

Där står bl.a. om pågående forskning och att; ”Inom kort kommer man med hjälp av ett enkelt blodprov kunna se om patienten drabbats av demenssjukdom, skriver News55,”Redan 20 år innan symptomen bryter ut kan man se inflammatoriska förändringar i hjärnan.” **Expressen
**
Missa inte #21 där man kan se musikens betydelse för demenssjuk.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Maria
1/9/17, 9:27 AM
#2

#0 Ja det är väldigt intressant.

Värt att påpeka att länkarna handlar om Alzheimers och att demens är ett så kallat samlingsnamn för flera olika former. Just här handlar det om ett medel/medicin mot just Alzheimers.

Alzheimer är också den vanligaste formen av demens och om jag inte har fel så är grovt skattat 70% av all demens just Alzheimers.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Eda
1/9/17, 12:06 PM
#3

Bra med denna samlade information!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: