Annons:
Etikettvikt
Läst 2568 ggr
mjaoooo
2016-12-01 12:26

Vad är det för fel på min mage? Se bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kolla på min mage! Är det normalt att ha en gravidmage när man i själva verket bara är tjock!? Har sett andra överviktiga men dom har inte sån hård putmage som jag. Kan ju nämna att jag lider av förstoppning. Kronisk, en biverkning av en antidepressiv medicin. Måste ju va något fel…

Annons:
Sommarek
2016-12-01 12:30
#1

Japp, det kan hända. Alla blir inte jämntjocka överallt, utan kan ha smala armar men stor mage, till exempel. Om du är orolig över det tycker jag ändå du ska fråga din läkare, bara för att kunna utesluta att det inte har med medicinen att göra.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[loveisall]
2016-12-01 12:37
#2

Jag såg lite likadan ut förut och det visade sig att jag har/hade stora myom i livmodern som tog plats och puttade upp tarmar och annat. Nu har mitt största myom (11cm i diameter) dött och krympt så nu har jag plattare mage.  Dom är helt ofarliga; myom, men man kan ju få diverse besvär av dom.  Har du kollat livmodern med ultraljud så att allt är ok där?

[Giiisella]
2016-12-01 12:43
#3

Förstoppning gör ju ofta magen utspänd, så det kanske kan bero på det? Prova laxerande (finns receptfritt på apoteket, eller fråga din läkare om recept), och se om det hjälper.

mjaoooo
2016-12-01 12:52
#4

Laxerande har jag. Annars bajsar jag aldrig haha. Men brukar ändå gå flera dagar upp till en vecka mellan toabesöken. Funderat på laktos.. men jag har aldrig besvär med gaser elr diarré.

Maria
2016-12-01 13:17
#5

Jag håller med om att du kan höra med vården men annars är det inte så konstigt att man ser olika ut vid fetma precis som kroppar i gör i allmänhet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
2016-12-01 13:56
#6

Jag har alltid haft problem med förstoppning och har egentligen tusen bra knep att ge för man samlar på sig väldigt mycket erfarenhet genom åren, men mitt bästa, enklaste och billigaste tips är ändå att ta mycket c-vitamin (topformula t ex har billiga och starka tabletter utan massa jox i). Det är också bra mot mycket annat så win win.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
mjaoooo
2016-12-01 14:17
#7

Hade ingen aning om att c-vitamin är bra mot förstoppning. Menar du sånnadär rör med brustablett?

OlgaMaria
2016-12-01 14:27
#8

#7 Nej tabletter. Brustabletter innehåller väldigt mycket skräp och är inte lämpliga om man vill ta större doser än vad som är i en tablett.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: