Annons:
Etiketthuskurer-egenvård
Läst 961 ggr
[Froggiii]
2016-10-14 21:49

Behöver dricka mer, tips?

Hejsan! Vet inte om jag la det här i rätt grupp men jag provar! Jag har aldrig varit den som dricker mycket vatten, jag tycker inte det smakar speciellt gott eller det är väl mer att det finns mycket annat som smakar så mycket bättre så jag väljer det istället. Jag har tandställningen Invisalign som jag har haft i ett bra tag nu är näsan halvvägs (woohoo) i alla fall med den tandställningen kan jag endast dricka vatten när jag har den i eftersom allt annat färgar av sig. 

Det gick ganska bra i början men jag har märkt hur jag håller mig borta från att dricka förutom när jag tar ut tandställningen då jag kan dricka vad jag vill då det ofta blir typ saft eller läsk. Jag har nu märkt att jag är så otroligt trött nästan hela tiden och tanken slog mig att det kanske har med att jag inte får i mig så mycket vätska som jag behöver under en dag? Någon som vet om man kan bli trött av att dricka för lite?

Jag undrar också om någon har något smart sätt som gör det lite lättare att få i sig vatten under dagen? Det är liksom som att jag bara glömmer av det eftersom jag inte tycker det är speciellt gott.. Jätte tacksam för svar

Annons:
Honestyisdead
2016-10-14 21:55
#1

Ja man blir trött om man dricker för lite. Huvudvärk är också ett symptom.

Ha med dig en flaska vatten och ställ larm på klockan som påminner om att du ska dricka. Du kan lägga i bär, frukt eller citron vattnet för att få det att smaka lite.

Hur mycket dricker du på en dag?

[Devya]
2016-10-15 09:54
#2

Det har ju inte endast att göra med hur mycket vatten du dricker men också maten du plockar i dig. Äter du väldigt ohälsosam mat så är det ju inte konstigt om du känner dig väldigt trött.

Annars ger Hera dig ett bra råd, ha med dig en vattenflaska. Det handlar nog mycket om en vanesak det här. Åtminstone så fungerar det så för mig. Jag har numera alltjämt två glasflaskor fyllda med vatten i kylskåpet. Jag ser till att alltjämt ha kallt vatten redo då jag är törstig och det har blivit en vana att alltid dricka vatten och det är godare då det är kallt, tycker jag personligen åtminstone. :)

Vänja bort läsken och saften, det är endast en väldigt dålig ovana. :) Du kan dock förbereda dig på att det kan ta ett par veckor innan du vänjer dig med att dricka vatten.

Zadeira
2016-10-15 10:08
#3

För lite vätska kan absolut leda till trötthet. Även huvudvärk, dålig koncentration mm. Om du dessutom istället för vatten bara dricker saker med socker påverkar det också negativt.

Hur är det om du gör citronvatten (låt ett par skivor citron liga och dra i en flaska vatten)? Blir det godare? Det borde funka trots tandställning. I perioder har jag skitsvårt att dricka, men då gör jag citronvatten som står i kylen i en 2 liters flaska, sen sätter jag alarm på med jämna mellanrum under dagen och tar några klunkar vatten då.

OlgaMaria
2016-10-15 11:15
#4

Tycker också du ska sluta med saft och läsk. Så onyttigt för kropp och tänder.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

DesK
2016-10-16 14:40
#5

Saft och läsk är inte bra. Drick citronvatten elle yoghurtdricka, dvs naturell yoghurt som du rör ut i vatten och tillsätter några korn havssalt.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Namiko
2016-10-16 18:50
#6

Mitt bästa tips är att sluta dricka saft och läsk. Så länge man dricker sånt regelbundet så brukar vatten inte vara särskilt aptitligt. Jag älskar hur vatten smakar men inte om jag dricker läsk varje dag. Då tar det några dagar utan läsk innan vatten börjar smaka bra igen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
[Túrwen]
2016-10-17 20:23
#7

För mig hjälpte det att börja träna..Har alltid vattenflaska med när jag tränar och så svettas man ju mycket och då är iskallt vatten det bästa som finns. Jag har också vanligtvis problem med att dricka vanligt kranvatten men är det så kallt att man nästan får brainfreeze går det ner. Fyller alltid vattenflaska och låter den stå i kylskåpet i ett par timmar innan jag dricker.

Filifjonkan1
2016-10-18 11:05
#8

Saft, om du gillar det så fr man i dig mycket vatten 👍🏻

Honestyisdead
2016-10-18 11:23
#9

#8 Som du ser dricker ts redan det. Och saft innehåller socker eller sötningsmedel och det är inte nyttigt i stora mängder.

Fridaaaa
2016-10-24 11:30
#10

Jag är likadan, jag har nästan alltid druckit för lite och inte speciellt glad för vatten. Blir så mätt på det med vilket gör att jag äter för lite istället.

Iskallt vatten fungerar bättre för mig.Men inte alltid tillgång till det. Men när jag har det, fungerar det bättre :) Sedan få i sig mycket vätska genom mat :)

#8 Säger som #9, inte så hälsosamt dagligen eller i mängder.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: