Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1567 ggr
mia.ljung0304@gmail.com
2016-09-15 18:09

Cystoskopi

I dag genomgick mitt livs första cystoskopi, o dum som var googlade jag i går kväll på vad det var o hur det kändes, med påföljd att jag blev skräckslagen o knappt sov ngt i natt! Helt i onödan! En så enkel o smärtfri undersökning är absolut ingenting att oroa sig för! De gick in med en liten kamera på en tunn slang genom urinröret o upp i urinblåsan o till min glädje var det helt smärtfritt o till o med spännande att på skärmen se hur min urinblåsa såg ut på insidan! Jag tror de tog ett prov också, men det kändes inte ens! Så koppla av om du skall göra en sådan undersökning! Oroa dig inte i onödan, o dessutom fick jag bedövningssalva innan! Lycka till!

  • Redigerat 2024-01-05 21:44 av TatsuOni
Annons:
Maria
2016-09-15 18:40
#1

#0 Alltid lika roligt att läsa något positivt🙂

Jag har också gjort cystoskopi och upplevde det ungefär som du.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
2016-09-16 18:39
#2

Cystoskopi är det mest smärtsamma jag har varit med om. Det var fruktansvärt. Men så hade jag inflammerat urinrör (uretrit).

Positivt dock att läsa att det inte behöver vara så hemskt.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
2016-09-17 09:11
#3

#2 Det var säkert din inflammation som gjorde att smärtan var så stor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: